حکایت جدید آخوندی از جاده و ریل با مزه قهر و آشتی

وزیر راه از قهر جاده و ریل خبر داد و با بیان این‌که این دو حوزه باید با یکدیگر گفت‌وگو داشته باشند، گفت:ریلی‌ها نیز حریم‌های بامزه‌ای برای خود قائلند که باعث شده بسیاری از اقشار مانند نمایندگان مجلس درخواست خارج شدن ریل از داخل شهر را داشته باشند.

 وزیر راه و شهرسازی از همان روزی که بر مسند وزارت تکیه زد از اندیشه‌هایش درباره بهبود وضعیت حوزه‌های تحت مدیریتش رونمایی کرد.

آخوندی تقریبا در تمام سخنانش علاوه بر اشاره به رعایت حقوق شهروندی بر ضرورت “اندیشه” مناسب برای اجرای برنامه‌ها تاکید کرده این در حالی بوده که در عمل اندیشه‌های وزیر روی کاغذ مانده و عملیاتی نشده است.

وزیر راه پس از چهار سال از یک اندیشه دیگر خود رونمایی کرد. آخوندی با بیان این‌که باید یک آشتی بین جاده‌ و ریل صورت بگیرد گفته است: مدیران باید به دنبال اجرای طرح و اندیشه شهرسازی ریل پایه باشند تا ریل بخش عمده‌ای از مشکلات حمل‌ونقل درون‌شهری را حل کند.

وی تصریح کرد:‌ این‌طور به نظر می‌رسد که ریل و جاده با یکدیگر قهر هستند و حداکثر با احترام از کنار یکدیگر عبور می‌کنند. در واقع این دو حوزه باید با یکدیگر گفت‌وگو داشته باشند زیرا روند توسعه شهری در جهان به گونه‌ای است که ریل در داخل شهر قرار می‌گیرد و اگر حریم‌ها نباشند حمل‌ونقل ریلی شهر را در برمی‌گیرد لذا باید فکری به حال آن شود.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: ریلی‌ها نیز حریم‌های بامزه‌ای برای خود قائل هستند که باعث شده بسیاری از اقشار مانند نمایندگان مجلس از ما درخواست خارج شدن ریل از داخل شهر را داشته باشند تا نفس بکشند. ازاین‌رو برای پیگیری شهرسازی ریل پایه باید نگاهمان را تغییر دهیم.

آخوندی تصریح: اگر بخواهیم سهم قابل‌توجهی از حمل‌ونقل مسافر از طریق ریل تأمین شود باید نحوه تقرب ریل به شهر و تعامل آن با جاده از لحاظ انگاره اصلاح شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید