حواشی حذف استقلال از آسیا ادامه دارد

  • ورزشی
  • سه شنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ ۱۶:۱۱
    کد خبر :985764

بحث حسین قربان زاده، رئیس سازمان خصوصی سازی و فتح‌الله‌زاده، مدیر عامل باشگاه استقلال در برنامه فوتبال برتر بدون شک حاوی نکات جالب و مهمی بود.

سازمان خصوصی سازی به دلیل ورود باشگاه استقلال به فرابورس و در آستانه عرضه ۵۱ درصدی سهام به بخش خصوصی مایل است، باشگاه همانند یک شرکت تجاری و بنگاه اقتصادی همه چیزش شفاف و روشن باشد مثل آینه اما در آن سو علی فتح‌الله‌زاده با صحبت‌هایی که داشت، نشان داد باشگاه استقلال به عنوان یکی از قطب‌های فوتبال ایران همانند دهه‌های گذشته کاملا آماتور گونه و دورهمی اداره می‌شود.

به واسطه عرضه سهام باشگاه استقلال در فرابورس و احساس مسئولیتی که قربان زاده در برابر این شرکت بزرگ و عظیم از نظر اسم و معنوی دارد، تاکید کرد از فردا یعنی امروز یک حسابرس و بازرس به باشگاه استقلال می‌فرستد تا بر همه اسناد مالی نظارت داشته باشد و حساب و کتاب‌ها را استخراج و به  سازمان خصوصی سازی انتقال دهد که علی فتح‌الله‌زاده هم به عنوان مدیر عامل باشگاه استقلال از این موضوع استقبال کرد.

اما ای کاش این اتفاق کمی‌زودتر صورت می‌گرفت. به خصوص در آذر ماه که باشگاه استقلال در نامه ای به سازمان خصوصی سازی خواستار دریافت بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان از حسابش نزد بانک شهر شد و قربان زاده هم به نیت پرداخت بدهی استراماچونی در این زمینه به باشگاه استقلال کمک کرد و باشگاه استقلال درنهایت این پول را از بانک شهر دریافت کرد.

البته بانک شهر بخشی از این پول را به خاطر قسط‌هایی معوقه از حساب کسر کرد و پولی نزدیک به ۹۰ میلیارد تومان به استقلال داد که می‌شد با آن بدهی استرا را پرداخت کرد. علی فتح‌الله‌زاده در توجیه عدم پرداخت این پول به حساب استراماچونی گفته است از یکی از بازیکنان خارجی نوتیس دریافت کرده بود و اگر به او پول نمی‌داد باید برای یک قرارداد سه ساله دو میلیون دلار به وی پرداخت می‌کرد و یک پرونده جدید مثل  استراماچونی برای او شکل می‌گرفت و از سویی بازیکنان هم بخشی از درصدها را می‌خواستند.

بی شک اگر حسابرس و بازرس از سوی سازمان خصوصی سازی برای حضور در باشگاه استقلال زودتر تعیین می‌شد، این پول هم به حساب استرا می‌نشست و اکنون بحث حذف استقلال از لیگ قهرمانان آسیا مطرح نبود.

از سویی به خوبی می‌دانیم خارجی‌های فعلی استقلال چه در بخش مربی و چه در بخش بازیکن اگر چه به باشگاه نوتیس می‌دهند اما حاضر به ترک اردوی تیم تا به این جای کار که ۲۴ هفته از بازی‌ها سپری شده نشده اند و می‌خواهند قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی را تجربه کنند و اخطارهای آنها به باشگاه استقلال برای دریافت پول است نه ترک اردوی تیم.

شاید اگر در همان برهه از زمان علی فتح‌الله‌زاده بازیکن خارجی که به استقلال نوتیس داده بود، به دفتر باشگاه فرا می‌خواند و شرایط را به او اطلاع می‌داد، می‌توانست با پرداخت پول استرا از این بازیکن برای پرداخت مطالباتش زمان بگیرد. به خصوص که به زعم علی فتح‌الله‌زاده این بازیکن هنوز با استقلال قرارداد دارد و طبیعتا دوست داشت با استقلال در لیگ قهرمانان آسیا حاضر شود.

پول دریافتی از بانک شهر صرف نظر از هر قضاوتی باید گفت بد مدیریت شد و این مدیریت بد منجر به حذف استقلال از لیگ قهرمانان آسیا شده است و علی فتح‌الله‌زاده هم در مهمترین پاسخ به حذف استقلال از لیگ قهرمانان آسیا گفت: عیبی ندارد! در حالی که خود این جمله دنیایی از عیب است.

خبرورزشی/

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید