حمله موشکی به کشتی سوئیسی در دریای سرخ

    کد خبر :1041327
حمله موشکی کشتی سوئیسی دریای سرخ

شرکت امنیت دریایی انگلیسی «امبری» گفت که یک کشتی متعلق به سوئیس با پرچم لیبریا در حدود ۵۰ کیلومتری جنوب غربی بندر «المخا» در آب‌های نزدیک یمن هدف حمله موشکی قرار گرفت.

منابع محلی ظهر امروز (جمعه) از وقوع سومین حادثه امنیتی برای یک کشتی حاضر در آب‌های دریای سرخ خبر دادند.

اداره عملیات تجارت دریایی انگلیس گفت که گزارش‌هایی از یک حادثه امنیتی جدید در نزدیکی تنگه «باب‌المندب» و ۵۵ کیلومتری جنوب غربی بندر «المخا» دریافت کرده است.

در بیانیه این سازمان ضمن توصیه به دیگر کشتی‌های حاضر در دریای سرخ برای رعایت جوانب احتیاط، از تحقیقات درباره حادثه امنیتی مذکور خبر داده شده است.

دقایقی بعد شرکت امنیت دریایی انگلیسی «امبری» اعلام کرد که یک کشتی متعلق به سوئیس با پرچم لیبریا در حدود ۵۰ کیلومتری جنوب غربی بندر «المخا» در آب‌های نزدیک یمن هدف قرار گرفت.

امبری توضیح داد: «کشتی به حرکت خود به سمت شمال ادامه داد و پس از ۳۰ دقیقه مسیر خود را ۱۸۰ درجه تغییر داد تا به سمت جنوب حرکت کند و به سمت باب المندب برگردد».

یک مقام نظامی آمریکایی نیز گفت که یک فروند موشک بالستیک که از منطقه نیروهای مسلح یمن شلیک شده، به این شناور در تنگه «باب المندب» اصابت کرد.

شبکه «الجزیره» به نقل از وی گزارش داد: «حمله موشکی به این کشتی باعث آتش‌سوزی شد و خدمه در تلاش برای خاموش کردن آن بودند. ناوشکن میسون متعلق به نیروی دریایی آمریکا برای کمک به کشتی قرارگرفته در راه است».

پیش از این نیز دو شناور در آب‌های نزدیک یمن از وقوع حادثه امنیتی برای خود خبر داده بودند که یکی شامل حمله موشکی و دیگری نزدیک‌شدن قایق تندرو با افراد مسلح برای تغییر مسیر آن بود.

حمله موشکی به کشتی سوئیسی در دریای سرخ

فارس

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید