حمایت اتحادیه تشکل های دانشگاه آزاد از موضع ولایتی در پیگیری حذف برخی رشته ها

    کد خبر :46043

اتحادیه تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در نامه‎ای خطاب به رئیس هیات موسس و هیات امنای این دانشگاه، از مواضع قاطع وی درباره حذف رشته‌محل‌های دانشگاه آزاد اسلامی قدردانی کرد.
[حمایت اتحادیه تشکل های دانشگاه آزاد از موضع ولایتی در پیگیری حذف برخی رشته ها]

به گزارش روز جمعه خبرنگار حوزه دانشگاه ایرنا، در متن این نامه آمده است: موضع محکم و تصمیم راسخ «علی اکبر ولایتی» رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی بر ادامه فعالیت قانونی دانشگاه آزاد اسلامی در جذب دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی و واگذار نکردن حقوق حقه این مجموعه به نهادهای ذی‌نفع که موجب احیا و ثبات حقوق دانشجویان، اساتید و کارمندان بزرگترین دانشگاه حضوری جهان می‌شود، موجبات خرسندی و آرامش خاطر قاطبه دانشگاهیان در این سازمان غیر دولتی شده است.
نویسندگان این نامه با اعلام قدردانی از موضع ولایتی برای جلوگیری از حذف بیش از 2 هزار و 800 کد رشته محل از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کردند که در راهی که به عزت و سربلندی دانشگاه آزاد اسلامی که ثمره انقلاب و یادگاری از آیت‌الله هاشمی است، وی را تنها نخواهیم گذاشت.
شامگاه گذشته (هشتم تیر) ولایتی در سخنانی در بخش گفت‌وگوی ویژه ساعت 21شبکه اول سیما، ضمن انتقاد از حذف بیش از 2800 رشته محل این دانشگاه، اعلام کرد: بنده به عنوان رئیس هیات امنا و هیات موسس این دانشگاه با قاطعیت عرض می‌کنم خود را حافظ کیان و کمیت و کیفیت این دانشگاه می‌دانم و یک واحد نباید تعطیل شود، ما به قانون عمل می‌کنیم و کاری با بیانیه یک کارشناس وزارت علوم نداریم.
وی افزود: سلیقه یک کارشناس وزارت علوم ناقض قانون نیست، وزارت علوم باید مجری قانون باشد نه ناقض قانون.
به گزارش ایرنا، «علی محمد نوریان» سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی نیز هفتم تیر ماه درباره آخرین وضعیت مذاکرات این دانشگاه و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پیرامون دو هزار 900 رشته محل حذف شده در دفترچه آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد بیانیه ای صادر کرد.
در این بیانیه تاکید شده است که بر اساس مصوبات مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی و آئین نامه هیات دولت و آخرین مصوبات هیات 3 نفره پیش بینی شده در قانون، همه رشته های مصوب در قبل از اسفند ماه سال 1394 یعنی زمان تصویب قانون سنجش و پذیرش تحصیلات تحمیلی که بر اساس ماده واحده تایید رشته های دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی مصوب 14 اردیبهشت ماه سال 1367 و آیین نامه اجرایی آن مصوب هشتم اسفندماه سال 1368 قانونی و پایدار است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید