رییس کمیته امداد تاکید کرد

حل مشکل مسکن مددجویان در صورت واگذاری واحدهای مسکن مهر بدون متقاضی

    کد خبر :209483

به گفته رییس کمیته امداد، همکاری مجلس و دولت در رسیدگی به امور نیازمندان و رفع فقر در کشور نسبت به سالهای گذشته بیشتر شده است.

به گزارش ایسنا، مهندس سید پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد بابیان اینکه رفع فقر یکی از ماموریت‌های مهم و کلیدی دولت دوازدهم است گفت: ادعا نمی کنیم که فقر مطلق ریشه کن شده ولی وضعیت نسبت به گذشته بهتر شده است.

وی با بیان اینکه امسال همکاری مجلس و دولت در رسیدگی به امور نیازمندان و رفع فقر در کشور نسبت به سال‌های گذشته بیشتر شده است یادآور شد: سه برابر شدن مستمری مددجویان کمیته امداد در سال جاری مهر تائیدی بر این امر است. همچنین دولت به تعهدات خود در تخصیص اعتبارات کمیته امداد به خوبی عمل کرده است به طوری که تاکنون ۹۷ درصد بودجه مصوب کمیته امداد محقق شده است.

وی یکی از اهداف کمیته امداد را تامین مسکن مناسب برای مددجویان تحت حمایت اعلام کرد و افزود: رسیدن به این هدف بسیار پرهزینه و سخت است، البته اگر واحدهای مسکن مهر بدون متقاضی یا زمین های در اختیار شهرداری ها به کمیته امداد واگذار شود این نهاد متعهد می شود که مشکل تامین مسکن اقشار نیازمند را حل کند.

رئیس کمیته امداد با اشاره به اعتبار دو هزار و ۱۰۰ میلیارد تومانی تسهیلات اشتغال زایی برای مددجویان تحت حمایت گفت: از این رقم ۱۱۱ میلیارد تومان سهم مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان آذربایجان شرقی است.

به گزارش سایت خبری کمیته امداد، وی با اشاره به اینکه در ده ماهه نخست سال جاری صد درصد برنامه های کمیته امداد آذربایجان شرقی محقق شده است گفت: در این استان تعداد افراد تحت حمایت کمیته امداد بسیار کمتر از سایر استان هاست و در چند سال اخیر آمار مددجویان تحت حمایت در آذربایجان شرقی ۱۵ درصد کاهش یافته است.

فتاح با بیان اینکه کمیته امداد نهادی مردمی است گفت: استان آذربایجان شرقی، به ویژه شهر تبریز به دلیل نداشتن متکدی و معتاد متجاهر می تواند برای سایر استان ها و شهرها الگو باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید