این قصه سر دراز دارد؛ حقوق 34 میلیون تومانی یک رئیس در دانشگاه آزاد + سند

    کد خبر :783146

ماجرای پرداخت حقوق های نامتعارف و زیاد در دانشگاه آزاد، مدتی است که برای مجموعه مدیریتی این نهاد دانشگاهی حواشی فراوانی به وجود آورده است. در همین رابطه اخیراً فیش حقوقی یکی از مدیران استانی این دانشگاه به دست ما رسیده که میزان پرداختی این مقام قابل تأمل است.

«بازتاب»؛ بر اساس تصویر جدیدی که یکی از مخاطبان ارسال کرده و به رئیس دانشگاه آزاد یکی از استان های کشور تعلق دارد، حقوق کامل ایشان در آذرماه سال جاری به صورت دقیق 343482019 ریال بوده است.

توضیح بیشتر اینکه این مقام ارشد دانشگاه آزاد در همین ماه 133760367 ریال کسورات داشته است و همین موضوع باعث شده تا حقوق پرداختی ایشان در نهایت به 209721652 برسد.

جالب اینکه بر اساس فیش حقوقی ارسال شده، حقوق مبنای این رئیس استانی دانشگاه آزاد حدوداً 34 میلیون 600 هزار تومان، فوق العاده سرپرستی 8 میلیون و 600 هزار، فوق العاده خاص 6 میلیون تومان و تفاوت تطبیق مرحله 1 نیز 2 میلیون و 500 هزار تومان می باشد.

همچنین از حقوق این مسئول دانشگاه آزادی ماهانه چیزی حدود یک میلیون تومان بابت هزینه های مرتبط با بیمه و نیز 3 میلیون تومان بابت مالیات کسر می شود.

پرداخت و دریافت این مبالغ به عنوان حقوق توسط دانشگاه آزاد به مدیران ارشد را باید از چند بعد دید و نقد کرد.

هر چند برخی بر این باور هستند که در شرایط اقتصادی کنونی دیگر حقوق 34 میلیون تومانی را نمی توان نجومی دانست، اما موضوع مهم اینکه آیا چنین حقوق هایی به همه اساتید، کارکنان و مدیران دانشگاه آزاد پرداخت می شود؟ به دیگر سخن آیا همه حقوق بگیران دانشگاه آزاد در یک قالب تناسبی متعارف دریافتی های اینچنینی دارند یا خیر؟

نکته دیگر اینکه در دوران مدیریتی جدید که حدوداً سه سالی هست که از آغاز به کار ایشان می گذرد، شعارهای فراوانی پیرامون مدیریت انقلابی و به دور از اشرافی گری مورد تأکید قرار گرفت. با این حساب باید از مدیران ارشد دانشگاه آزاد پرسید، آیا پرداخت چنین حقوق هایی به مدیرانی که داعیه انقلابی گری دارند، منطقی است؟

نکته مهم دیگر نیز اینکه در همین شرایط که مشاهده می کنیم به مدیران ارشد دانشگاه آزاد حقوق های بالایی پرداخت می شود، از سوی دیگر شاهد اعتراض دانشجویان بابت افزایش شهریه های تحصیلی هستیم. این موضوع به قدری برای برخی دانشجویان سنگین بوده که آنها را ناچار به ترک تحصیل و انصراف کرده است. با این تفاسیر باید از مدیران دانشگاه آزاد پرسید چگونه میان افزایش شهریه ها و افزایش حقوق مدیران تناسب برقرار کرده اند؟

گفتنی است سایت «بازتاب»، پیشتر و در دو خبر مجزا با تیترهای «وقتی حقوق نجومی مدیران دانشگاه آزاد لای شعارهای قشنگ گم می شود» و «تقریباً 37 میلیون تومان؛ حقوق ماهیانه یک مسئول در دانشگاه آزاد» به موضوع حقوق های نامتعارف دانشگاه آزاد پرداخت و در هر دو مقطع نیز آمادگی خود را برای انعکاس بی کم و کاست نظر مدیران دانشگاه آزاد اعلام کرد، اما پاسخی از آنها دریافت نکرد و تنها در یک نوبت با شکایت از رسانه بازتاب رو به رو شد که آن شکایت در نوبت برگزاری دادگاه است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید