حذف بیش از 2800 رشته دانشگاه آزاد خلاف اصل 44 است

    کد خبر :46040

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: حذف بیش از 2800 رشته از دانشگاه آزاد اسلامی خلاف سیاست‎های کلی اصل 44 قانون اساسی بوده و با این کار ‎تعداد بسیاری از اساتید دانشگاه‎ بیکار می‏‌شوند.
[حذف بیش از 2800 رشته دانشگاه آزاد خلاف اصل 44 است]

به گزارش روز جمعه گروه فرهنگی ایرنا از دانشگاه آزاد اسلامی ، محمد قمی با بیان اینکه حذف یکباره رشته‎ها، غیرکارشناسی و غیرمنطقی است، افزود: اقدام وزارت علوم با سیاست‎های کلی اصل 44 قانون اساسی مغایرت دارد زیرا از زمان تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی تا کنون، سرمایه‌‏گذاری‎های مادی و انسانی زیادی برای این دانشگاه صورت گرفته است.
وی افزود: برخلاف تصور عمومی باید بگویم که دانشگاه آزاد اسلامی در وضعیت مالی خوبی قرار ندارد، اما این دانشگاه با همه مشکلات، خدمات ارزنده‎ای را در زمینه‎های علمی، آموزشی، پژوهشی و حتی فرهنگی برای مردم داشته است.
قمی خاطرنشان کرد: بر اساس اصل 44 قانون اساسی، کارها و امور کشور تا جایی که امکان دارد باید به بخش خصوص واگذار شوند.
به گفته وی، در یک مقطعی داوطلبان بی‎شماری برای حضور در دانشگاه‎ها وجود داشتند و در مقابل دانشگاه‌های کشور هم ظرفیت همه متقاضیان را برای حضور دانشجویان نداشت، یعنی به خاطر عدم ظرفیت دانشگاه‎ها، جوانان بسیاری پشت کنکور می‎ماندند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار کرد: با ابتکار عمل مرحوم آیت‎الله هاشمی و حمایت امام خمینی(ره)، دانشگاه آزاد اسلامی تاسیس شد و تا حدود زیادی ظرفیت دانشگاه‌ها و پذیرش دانشجویان سروسامان گرفت.
قمی ادامه داد: بعد از گذشت چند دهه از تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی هنوز همه دانشگاه‎های کشور ظرفیت پذیرش تمام دانشجویان و داوطلبان را ندارد، چه برسد به اینکه وزارت علوم بخواهد بیش از 2800 رشته از دانشگاه آزاد اسلامی را در مقطع کارشناسی ارشد حذف کند.
وی تاکید کرد که تعامل وزارت علوم با دانشگاه آزاد اسلامی را راه‌حل مناسبی برای خروج از مناقشات است و تصریح کرد: بهتر است گفت‌‏وگویی میان وزارت علوم، دانشگاه آزاد اسلامی، شورای عالی انقلاب فرهنگی و کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی صورت بگیرد و بر اساس نقشه راه علمی کشور حرکت کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید