حداقل ۲۴ هزار مسلمان روهینگیایی توسط ارتش میانمار کشته شده‌اند

    کد خبر :350011

گزارش‌های جدید نشان می‌دهد که بیش از ۲۴ هزار مسلمان روهینگیا از زمان آغاز بحران در آگوست ۲۰۱۷ در میانمار توسط ارتش این کشور کشته شده‌اند.

به گزارش بازتاب به نقل از آناتولی، به تازگی گزارش‌های منتشر شده از سوی یک موسسه تحقیقاتی در اونتاریو کانادا نشان می‌دهد که بیش از ۲۴ هزار مسلمان روهینگیایی از زمان آغاز بحران در میانمار جان خود را از دست داده‌اند.

پیش از این پزشکان بدون مرز آمار قربانیان خشونت‌ها علیه مسلمانان در روهینگیا را ۹۴۰۰ نفر عنوان کرده بود، اما حال آژانس بین‌المللی توسعه در انتاریو کانادا با انجام گزارش‌های میدانی و سوال از پناهجویان روهینگیایی که از ترش خشونت‌ها مجبور به فرار از میانمار به بنگلادش شده‌اند، امار قربانیان این خشونت‌ها را بسیار بیشتر عنوان کرده است.

در این گزارش همچنین آمار مسلمانان زخمی شده بر اثر شلیک گلوله توسط نظامیان میانمار نزدیک به ۴۰ هزار نفر عنوان شده است.

گفته شده در جریان خشونت‌ها علیه مسلمانان روهینگیایی در میانمار ۳۴ هزار نفر از این افراد در نتیجه آتش گرفتن خانه‌هایشان مجبور به فرار از محل سکونت خود شدند و ۱۱۴ هزار نفر دیگر از این خشونت‌ها متحمل خسارات فراوان گردیدند.

در این گزارش از حداقل ۷۱۳ کودک زیر ۵ سال یاد شده که در جریان این خشونت‌ها جان خود را از دست داده‌اند.

مسلمان روهینگیا عمدتا در ایالت راخین در غرب میانمار زندگی می‌کنند و ۴ درصد کل جمعیت میانمار را تشکیل می‌دهند.

میانمار چندین سال است که درگیر خشونت‎‌هایی است که یکی از علل اصلی آن اختلاف بوداییان با مسلمانان است.

از سپتامبر ۲۰۱۷ بودائیان تندرو میانمار با حمایت ارتش این کشور شروع به حمله و آتش زدن خانه مسلمانان روهینگیا کردند که این خشونت‌ها منجر به فرار صدها هزار نفر از این مسلمانان به بنگلادش شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید