حال ۳۱۲ بیمار کرونایی در فارس وخیم است

    کد خبر :831812

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه کرونا در استان فارس طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۶ قربانی جدید گرفته گفت: تعداد بیمار بستری در بیمارستان‌های این استان به سه هزار و ۲۱۵ نفر رسیده که حال ۳۱۲ نفر از آنها وخیم است.

به گزارش ایرنا؛ عبدالرسول همتی جمعه به خبرنگاران گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون، یک میلیون و ۷۲ هزار و ۶۲۹ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۳۱۶ هزار و ۶۲ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

وی اضافه کرد: از ابتدای طرح شهید قاسم سلیمانی تاکنون، ۱۲۶ هزار و ۳۵۹ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۲۲ هزار و ۶۶۶ بیمار مثبت شناسایی شده و در مجموع ۳۳۸ هزار و ۷۲۸ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

او مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند را ۳۲۱۵ نفر اعلام و اضافه کرد: از این تعداد، ۳۱۲ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

همتی در ادامه با ابراز تاسف از جان باختن ۱۶ نفر از اهالی فارس در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون ۵۱۵۳ نفر اعلام کرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین بهبودی ۲۹۸ هزار و ۶۶۸ نفر از ابتدای شیوع کرونا تاکنون را بیان کردو گفت: این افراد از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

همتی با بیان اینکه در بحران کرونا، بهترین را جلوگیری از انتشار کرونا و یاری مدافعان سلامت، تعهد عمومی به رعایت اصول بهداشتی و خودمراقبتی است، از مردم خواست تا با استفاده مداوم از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی از دیگران و شست و شو و ضدعفونی کردن مرتب دستها را جدی تر بگیرند

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید