جولان دوباره کرونا در کشور و افزایش وحشتناک شمار قربانیان/ برای عبور از این شرایط ترسناک چه باید کرد؟

    کد خبر :888443

شیوع ویروس کرونا در کشور که تصور می شد در حال مهار شدن است و دولتمردان دولت سیزدهم تصور می کردند با واکسیناسیون گسترده در حال حل بحران هستند، حالا چند روزی است که دوباره روند صعودی به خود گرفته و نگرانی ها را افزایش داده است.

«بازتاب»؛ در تازه ترین آمار و ارقام منتشر شده پیرامون شمار قربانیان ویروس کرونا در کشور خبر رسید که در شبانه روز گذشته 185 هموطن دیگر به واسطه ابتلا به این ویروس جان خود را از دست دادند و نیز  شمار مبتلایان جدید نیز به ۱۶۳۱۰ نفر رسیده است.

 بر پایه اطلاعیه مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، از ظهر دیروز تا ظهر امروز و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۱۶ هزار و ۳۱۰ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شده و از این بیماران، ۲ هزار و ۲۷۵ مورد بستری شدند. با احتساب این افراد، مجموع آمار مبتلایان قطعی در کشورمان به ۶ میلیون و ۸۷۶ هزار و ۵۶۵ تن رسید.

در ۲۴ ساعت اخیر، ۱۸۵ تن از مبتلایان جانشان را از دست داده‌اند؛ بنابراین، تا ظهر امروز، متاسفانه آمار جان‌باختگان این بیماری در کشورمان به ۱۳۴ هزار و ۲۳۸ تن رسیده است، در حالی که تا به امروز خوشبختانه ۶ میلیون و ۳۷۳ هزار و ۶۷۸ تن از بیماران بهبود یافته‌اند.

همچنین ۳۶۰۷ تن از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند و همچنین تاکنون ۴۶ میلیون و ۳۰۷ هزار و ۶۶۱ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.   در حال حاضر ۲۴۷ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۱۲ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۸۹ شهرستان در وضعیت زرد و صفر شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

بر پایه آمار‌های ۲۴ ساعت اخیر، «نرخ مرگ» در کشورمان ۲.۱ درصد است و به همین تناسب، «نرخ بهبود» ۹۷.۹ درصد. این در حالی است که میانگین نرخ مرگ در جهان ۱.۷ درصد است.

این روند افزایشی در حالی است که روز گذشته نیز 167 هموطن جان خود را از دست دادند و نیز 25034 مبتلای جدید نیز شناسایی شده بود.

همچنین در روز دوشنبه هفته جاری نیز 168 نفر قربانی ویروس کرونا شدند و بیش از 28 مبتلا به آمار مبتلایان این ویروس اضافه شد.

همه این آمار و ارقام افزایشی و نگران کننده درحالی مشاهده می شود که از سوی فرایند واکسیناسیون گسترده در کشور انجام شده است و به همین دلیل تصور می شد دیگر دچار مشکل جدی در این حوزه نباشیم و نیز در هفته های گذشته شمار قربانیان به شدت کاهشی شده بود و به طور مثال در تاریخ 11 بهمن ماه تنها 30 نفر در کشور بخاطر ابتلا به این ویروس فوت کردند.

وضعیتی که اکنون در آن قرار گرفته ایم به نظر می رسد تابعی از شیوع سویه جدید کرونا در کشور یعنی سویه اومیکرون است که قدرت و سرعت ابتلای به مراتب بیشتری دارد و اکنون بخش گسترده ای از جامعه را درگیر خود کرده است.

در چنین شرایطی انتظار می رود مدیران اجرایی و متولیان امر با هوشمندی و بازگرداندن سختگیری های لازم به ویژه در موضوع ترددهای شهری و بین شهری و نیز مراجعه مردم به تفرجگاه ها و اماکن عمومی از تشدید بحران کنونی جلوگیری کنند و دلخوش به فرایند تزریق واکسن نباشند.

همچنین این انتظار وجود دارد که مردم و آحاد جامعه نیز با حساسیت و وسواس بیشتری ترددهای خود را در سطح جامعه پیش ببرند و ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی علاوه بر حفاظت از جان خود، زمینه بهبود شرایط کلی کشور را در این زمینه فراهم کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید