جن ساکی: خروج از برجام، امنیت آمریکا را به مخاطره انداخت

    کد خبر :905813
خروج از برجام، امنیت آمریکا را به مخاطره انداخت

«جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید بار دیگر از اقدام دولت سابق آمریکا مبنی بر خروج از توافق هسته‌ای با ایران انتقاد کرده و آن را عاملی برای کاهش امنیت ایالات متحده خواند.

وی با اشاره به سخنان «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در جلسه استماعیه روز گذشته – سه‌شنبه- در کمیته روابط خارجی سنا، گفت که همانطور که بلینکن اشاره کرد، زمان گریز هسته‌ای ایران در چارچوب توافق، حدود یک سال بود که بعد از خروج آمریکا از برجام به چند هفته یا کمتر رسید.

ساکی افزود که همین مسأله باعث کاهش امنیت ما شد و به همین دلیل است با روی کار آمدن دولت جدید، بار دیگر در مسیر دیپلماتیک قدم گذاشتیم.

آنتونی بلینکن روز گذشته بار دیگر تأکید کرده بود که فشار حداکثری علیه ایران، نتایج مورد نظر واشنگتن را به دنبال نداشت.

وی با تکرار برخی ادعاهای بی‌اساس درباره ماهیت برنامه هسته‌ای و فعالیت‌های منطقه‌ای ایران، گفت که ما وضعیت بسیار پیچیده‌ای را به میراث بردیم؛ برنامه هسته‌ای ایران در حال پیشرفت و فعالیت‌های مخرب این کشور در منطقه نیز در حال گسترش بود.

بلینکن اذعان کرد که تصمیم آمریکا برای خروج از برجام و تلاش برای اعمال فشار حداکثری علیه ایران، نه تنها به نتایج مورد نظر ختم نشد بلکه باعث شد زمان گریز هسته‌ای ایران از یک سال به حدود چند هفته برسد.

به گزارش ایلنا، وزیر خارجه آمریکا افزود که بازگشت به پایبندی به برجام بهترین رویکرد برای رسیدگی به چالش‌های ایجاد شده ناشی از برنامه هسته‌ای ایران است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید