جن ساکی: بزرگترین مانع دستیابی به احیای توافق هسته ای ایران است

    کد خبر :909758
بزرگترین مانع دستیابی به احیای توافق هسته ای ایران است

«جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید، با تکرار برخی مواضع بی‌اساس، ایران را مانع اصلی عدم دستیابی به توافق در مذاکرات وین خواند.

وی در واکنش به اظهارات «جوسپ بوررل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مبنی بر امکان‌پذیر بودن حصول توافق و مواضع «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در گفت‌وگوهای احیای برجام درباره وجود موانع دستیابی به توافق، مدعی شد: «تنها مانع، خود ایران است».

ساکی افزود که به باور آمریکا ایران باید تصمیم بگیر که آیا همچنان به دنبال تحقق خواسته‌های فرابرجامی است یا خواستار دستیابی به توافق.

پیش از این نیز یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که توپ در زمین ایران است و این کشور باید برای به نتیجه رسیدن مذاکرات برجامی در وین، تصمیم نهایی را اتخاذ کند.

این سخنگو که به نام وی اشاره‌ای نشده است، مدعی شد که ایران باید مشخص کند که آیا خواستار دستیابی سریع به توافق در مذاکرات است، یا همچنان تصمیم دارد بر شروط غیرهسته‌ای، اصرار کند.

وی در ادامه ادعاهای خود افزود که واشنگتن و هم‌پیمانان آن مدت زیادی است که آماده‌ هستند و اکنون توپ در زمین ایران است.

این مقام آمریکا با تقدیر از «انریکه مورا» هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا در مذاکرات احیای برجام و تیم تحت هدایت وی برای تلاش‌های صورت گرفته در وین، گفت که واشنگتن مشتاقانه منتظر دیدار و رایزنی‌های دقیق با آنها است.

به گزارش ایلنا، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با ابراز تردید نسبت به دستیابی به توافق در وین، گفت که این امر در شرایط فعلی دور از دسترس است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید