جنگ، جشنواره “هایفست” را تعطیل کرد

    کد خبر :750130

قرار بود امروز 10 مهر ماه ـ هجدهمین جشنواره “هایفست” کارش را به صورت مجازی آغاز کند؛ ولی از آنجاکه چند روز پیش جنگی میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان در گرفته است، برگزاری این جشنواره به تعویق و به زمانی نامعلوم، موکول شد.
آلبرت بیگ‌جانی عضو هیات برگزار کننده و دبیر بخش ایران جشنواره هنرهای اجرایی هایفست در گفت و گو با ایسنا این خبر را تایید کرد.
او به متنی که دبیرخانه جشنواره فرستاده، اشاره کرد و گفت: برگزارکنندگان جشنواره «هایفست» ارمنستان پس از 17 دوره تجربه میزبانی هنرمندان مطرح جهان، حتی در شرایط همه‌گیری کرونا، تصمیم به برگزاری مجازی در ایروان و دیگر شهرهای ارمنستان داشتند که به دلیل درگیری نظامی جمهوری آذربایجان به مدت نامعلومی به تعویق افتاد.

در متن این اعلان آمده: «در کشور ما شرایط جنگی اعلام شده.
«هنگامی که اسلحه‌ها شلیک می‌کنند ، هنرمند خواموش است. » / “Inter arma silen Musae!” (لاتین)
با این حال شعار امسال هایفست بدون تغییر می‌ماند: «بودن، مشکلی نیست»
خدا محافظ همه باشد.»

هجدهمین دوره جشنواره هایفست قرار بود 5 اجرای زنده از هنرمندانی مانند استر مایر از آلمان، جو استرومگرن از نروژ، شاشا والتز از آلمان، پیپو از سوییس و کولیابین از روسیه داشته باشد.
4 کارگاه آموزش و یک کنفرانس، دیگر برنامه‌های جشنواره هجدهم هایفست بود.
برگزارکنندگان این جشنواره تصمیم داشتند با پخش فیلم آثار متقاضی شرکت در جشنواره در شهر ایراون و دیگر شهرهای ارمنستان، جشنواره را در کل این کشور برپا کنند تا مردمی که این روزها به دلیل کرونا، خانه‌نشین شده‌اند، با پخش این تصاویر بر دیوارها، پشت بام‌ها، ماشین‌ها و … سهمی از آن داشته باشند.
قرار بود ایران هم با سه تیزر از اجراهای «کورچهرگی» ّبه کارگردانی حامد نصرآبادیان، «ارتباط» به کارگردانی نازنین والاجم و «مجلس قربانی سنمار» به کارگردانی شیما جوادپور مهمان این جشنواره باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید