جلوگیری از ورود آب به دیوار در فصل زمستان

    کد خبر :973213

جلوگیری از نفوذ آب به دیوار

از قدیم الایام ورود و نفوذ آب ساختمان مشکل بزرگی را برای اهالی ساختمان ایجاد می کرد. امروزه راه های بسیار زیادی برای جلوگیری از نفوذ آب به دیوار و ساختمان وجود دارد که در ادامه در خصوص این مورد اطلاعاتی را در اختیارتان می گذاریم.

بهترین روش آب بندی نمای ساختمان زدن چسب های جدید به نما است که از ورود اب های سنگین و باران جلوگیری میکند.

جلوگیری از نفوذ آب به دیوار

معمولا نفوذ آب در دیوار و یا اطراف پنجره ها به وجود می آید با استفاده از راه حلی که در ادامه بیان می کنیم می توانید از ایجاد این مشکل جلوگیری نمایید. تصمیم گیری در خصوص روش مناسب جهت جلوگیری از ورود آب و نم به داخل ساختمان موردی است که افراد زیاد را به خود درگیر کرده است و در صورت یک اشتباه نادرست صدمات غیر قابل جبرانی برای ساختمان و دیوار های ساختمان ایجاد می شود.

معمولا عایق کاری دیوار های ساختمان با روش های مختلفی انجام می شود که در ادامه به این روش ها اشاره خواهیم کرد.

♦ آب بندی دیوار ساختمان به وسیله داربست.

♦ آب بندی دیوار ساختمان به وسیله طناب و بدون نصب داربست.

شاید برایتان این سوال ایجاد شود که علت ورود آب به دیوار و یا ساختمان چیست؟

عوامل مختلفی می تواند در نفوذ آب به دیوار دخیل باشد. این موارد به شرح ذیل می باشند:

بارش باران بیش از حد و شسته شدن نمای ساختمان.

جلوگیری از نفوذ رطوبت به ساختمان

به این مورد توجه داشته باشید فرقی نمی کند از چه موادی برای ساخت ساختمان استفاده می کنید. از بهترین مواد هم که استفاده نمایید، نفوذ مایعات رخ می دهد. موادی که برای جلوگیری از این امر استفاده می شود در به تعویق افتادن خرابی دیوار ها موثر می باشد.

استفاده از سنگ هایی که جذب آب در آن ها بسیار زیاد است. سنگ هایی مانند مرمر، گرانیت و یا غیره.

و یا استفاده از سیمان و آجر با میزان جذب بسیار بالا.

آب باران همیشه به صورت مورب به نمای ساختمان و دیوار های ساختمان نفوذ می کند و همین مورد باعث می شود نمای ساختمان شسته شود و درز هایی که درون ساختمان وجود دارد و شاید هیچ وقت آب به داخل آن نفوذ پیدا نکند آب باران به داخل آن نفوذ کند.

معرفی روش های مختلف برای جلوگیری از نفوذ آب به دیوار

همانطور که در بالاتر نیز عنوان کردیم روش های مختلفی برای جلوگیری از نفوذ آب به ساختمان وجود دارد. در ادامه به طور کامل به این روش ها اشاره خواهیم کرد.

یکی از روش های قدیمی که برای جلوگیری از نفوذ رطوبت به دیوار استفاده می شد، ترکیب سیمان و پودر سنگ است. با قاطعیت می توان بیان کرد این ترکیب به هیچ عنوان قابل اعتماد نیست. دلیل مناسب نبودن این ترکیب وجود سیمان است. چرا که سیمان جذب کننده بالای آب است و در صورتی که بارندگی اندکی ادامه پیدا کند. سیمان آب را به صورت کامل به خود جذب می کند و وارد ساختمان می کند.

جلوگیری از نفوذ رطوبت به دیوار

روش دیگری که امروزه نیز کم و بیش انجام می شود استفاده از قیرگونی است. قطعا می دانید که این روش نیز روش مطمئنی نیست. همانطور که می دانید قیر در فصل گرما و تابستان شل می شود. شل شدن قیر باعث جدا شدن سطح آن از گونی می شود و همین مورد باعث می شود انتخاب این روش خیلی ایمن و مطمئن نباشد.

استفاده از روش نانو تکنولوژی جهت جلوگیری از نفوذ آب به دیوار

قطعا تاکنون این اسم به گوشتان خورده است. در ادامه به این مورد که چگونه از روش نانو تکنولوژی می توان استفاده نمود اشاره خواهیم کرد.

استفاده از این روش جهت جلوگیری از ورود رطوبت به نمای ساختمان و دیوار های سیمانی استفاده می شود. این روش مقاومت بسیار بالایی در مقابل رطوبت و آفتاب دارد. چرا که این مواد دارای خاصیت آبگریزی هستند. این ویژگی به این معنی است که آب تحت هیچ عنوانی به سطوحی که نانو عایق در آن به کار رفته است نفوذ نمی کند. به عبارتی دیگر در صورتی که آب به سطح دیوار برخورد کند، قطرات آب از روی دیوار به پایین می لغزد و هیچ آبی به درون ساختمان نفوذ نمی کند. ویژگی های استفاده از این تکنیک به شرح ذیل می باشد:

♦ این سطح به هیچ عنوان به وسیله آب مرطوب نمی شود.

♦ مواد نانو همگی به وسیله قلم های باریک در درز های ساختمان کشیده می شود این کار باعث می شود آب هیچ راهی برای ورود به درز های ساختمان پیدا نکند.

♦ با استفاده از این روش آبی که بر روی دیوار وجود دارد به سرعت خشک می شود.

♦ نانو تکنولوژی غیر حلال و غیر سمی است. همین مورد یکی از ویژگی های بارز این ماده می باشد.

♦ شاید برایتان جالب باشد بدانید با استفاده از این مواد هیچ گرد و غباری به داخل درز های ساختمان نیز نفوذ نمی کند.

جلوگیری از نفوذ رطوبت به دیوار

نفوذ رطوبت به دیوار همیشه از آب باران نیست و ممکن است به دلیل وجود موارد دیگر این اتفاق رخ دهد. در ادامه به مواردی که ممکن است باعث نفوذ رطوبت به دیوار شود اشاره خواهیم کرد.

نشتی ایجاد شده به واسطه شیر آب: گاهی اوقات نشتی های ایجاد شده در دیوار به دلیل عدم اتصال درست شیر آب است. در صورتی که با این مشکل روبه شدید. شیر آب و لوله های متصل به آن باید تعویض شود. اما در صورتی که از روش های مخصوص جلوگیری از نفوذ آب استفاده کرده باشید هیچ کدام از این مشکلات پیش نخواهد آمد.

نشتی ایجاد شده در لوله ها: در صورتی که با چنین مشکلی روبه شوید باید هزینه گزافی برای ترمیم و اصلاح آن پرداخت نمایید.

جلوگیری از نفوذ رطوبت به ساختمان

برای جلوگیری از نفوذ رطوبت به ساختمان می توانید به راحتی با استفاده از روش هایی که در بالا ذکر کردیم یک انتخاب درست و حرفه ای داشته باشید. توصیه ما به شما اقدام به راه هایی برای جلوگیری از این اتفاق می باشد. چرا که در صورتی که با این مشکل روبرو شوید باید هزینه گزافی را بابت آن پرداخت نمایید. در نتیجه حتما قبل از انجام هر اقدامی به دنبال راه هایی برای جلوگیری از نفوذ آب به دیوار باشید.

2
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. میهن راپل گفت:

    بسیار عالی کارشون انجام شد و ما خیلی راضی بودیم از انجام کارهای نما با طناب.

  2. علی گفت:

    جلوگیری از ورود اب باید با یونئلیت انجام بشه. چسب رو میریزن روی لبه بندها و با یوینولید انقدر میسابن که چسب به درز سنگ ها نفوذ کنه. چیزی که نوشتید کاملا اشتباست.

دیدگاهتان را بنویسید