جزئیات و تصاویر دیدار گروسی و اسلامی/عکس

  • سیاسی
  • شنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ ۱۵:۰۳
    کد خبر :893014
جزئیات و تصاویر دیدار گروسی و اسلامی

رئیس سازمان انرژی اتمی پس از دیدار با مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: مسایل باقی مانده که در سفرهای گذشته ایشان و در وین گفت‌وگو شده بود را مرور و جمع بندی کردیم تا مبادله مدارکی که باید بین آژانس و ایران شود حداکثر تا خرداد ماه انجام و برای روز «باز اجرا» که از مفروضات مذاکرات وین است اینها حل و فصل شود و همان طور که در ۲۰۱۵ تصمیم گیری شد.

به گزارش ایسنا، محمد اسلامی در نشست خبری با رافائل گروسی در ادامه گفت: ترتیباتی پیش بینی کردیم تا حداکثر تا خرداد توافقات برای مبادله اسناد در چارچوب حل‌ و فصل مسایل باقی مانده اجرا شود.

وی افزود: مهم برای ما این است و تاکید ما این است که مسایل در روال طبیعی و در چارچوب مقرارت انجام شود و لابی‌گری سیاسی در این مساله شاهد نباشیم و در یک مسیر حرفه ای باشد.

اسلامی گفت: امیدواریم این نفوذهایی که بر سر راه کشور ما ایجاد کردند و نمونه بارزش اقدامات تروریستی و ترور دانشمندان هسته ای بوده است را دیگر شاهد نباشیم. امیدواریم در رفتار و تعامل جدید آقای گروسی تلاش کنند برنامه توسعه اتمی ایران سرعت یابد به ویژه که ایران برای فعالیت هسته‌ای خود برنامه بلندمدت دارد.

وی تاکید کرد: آژانس باید از ظرفیت و تکالیف قانونی خود برای کمک به توسعه برنامه صلح آمیز هسته ای ایران استفاده کند و امیدواریم روند همکاری طبیعی و به دور از سیاسی کاری باشد.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید