جزئیات طرح جدید امنیت اخلاقی؛ بسترسازی مشارکت مردمی در مقابله با هنجارشکنی

    کد خبر :546833

رئیس پلیس امنیت اخلاقی استان گلستان گفت: در طرح جدید امنیت اخلاقی، مردم می‌توانند از طریق سامانه ناظر روی تلفن همراه‌شان پلاک خودرویی را که در آن شئونات اسلامی رعایت نمی‌شود به ناجا اعلام کنند .

رئیس پلیس امنیت اخلاقی گلستان در نشستی با رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح این استان در مورد اجرای طرح جدید امنیت اخلاقی گفت‌وگو کرد.

حجت‌الاسلام محمد اسماعیل زارعی؛ رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان گلستان در این جلسه با بیان اینکه بی‌حجابی منشاء بسیاری از فسادهای اخلاقی است، گفت: تمام تلاش دشمن این است که با استفاده از ابزارهای مختلف، این ناهنجاری را در جامعه ترویج کند.

وی با اشاره به حادثه اخیر دانشگاه تهران گفت: عناصر فریب خورده‌ای مانند مسیح علی‌نژاد توسط سرویسهای اطلاعاتی و جاسوسی دشمن آموزش دیده‌اند تا بی‌حجابی را برای بانوان ما عادی جلوه دهند و از آن سوءاستفاده کنند.

زارعی با تأکید بر اینکه پلیس در مواجهه با هنجارشکنان صبور باشد و از چارچوب اخلاق خارج نشود، تصریح: در طرح جدید امنیت اخلاقی راننده موظف است سرنشینان خودرو را به رعایت شئونات اسلامی ملزم کند که این اقدام از رویارویی پلیس با متخلفان جلوگیری کرده و منجر به کاهش آسیبهای احتمالی خواهد شد.

سرهنگ سعیدی، رئیس پلیس امنیت اخلاقی استان گلستان نیز در این جلسه در تشریح جزئیات این طرح گفت: در طرح جدید امنیت اخلاقی، مردم می‌توانند از طریق سامانه ناظر روی تلفن همراه‌شان پلاک خودرویی را که در آن شئونات اسلامی رعایت نمی‌شود به ناجا اعلام کنند تا پس از بررسی صحت اطلاعات و موقعیت خودرو با استفاده از سیستمهای هوشمند و دوربینهای سطح شهر، پیام هشدار برای مالک خودرو ارسال شود.

وی تصریح کرد: در صورت ادعای مالک مبنی بر عدم حضور در موقعیت گزارش شده یا عدم انجام جرم، موضوع توسط کارشناسان مورد بررسی مجدد قرار خواهد گرفت.

رئیس پلیس امنیت اخلاقی استان گلستان افزود: در مرحله نخست، مالک خودرو پس از دریافت پیامک موظف است ظرف 72 ساعت خود را به پلیس امنیت اخلاقی معرفی کند و ضمن اخذ تعهد کتبی، تذکر لازم نیز به وی داده خواهد شد.

به گزارش تسنیم،سعیدی خاطرنشان کرد: در صورت تکرار جرم، وسیله‌نقلیه به مدت یک هفته به پارکینگ منتقل می‌شود و برای بار سوم، خودرو توقیف شده و مالک آن به مراجع قضایی معرفی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: افراد باید ساعت تخلف، تاریخ، نوع و رنگ خودرو، شماره پلاک، موقعیت فرد متخلف در خودرو و آدرس محل جرم را از طریق سامانه ناظر ارسال کنند.

به گفته رئیس پلیس امنیت اخلاقی استان گلستان استفاده‌کنندگان از تلفن‌همراه معمولی نیز می‌توانند از طریقه شماره پیامک 1103120017 موضوع را اعلام کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید