جریمه 11 میلیون دلاری اپل به دلیل سواستفاده از اطلاعات کاربران

    کد خبر :865139

احتمالاً می‌دانید شرکت‌های اپل و گوگل اطلاعات کاربران خود را برای ارسال تبلیغات مخصوص هر فرد استفاده می‌کنند و از این راه هر ساله میلیون‌ها دلار سود به جیب می‌زنند. بر اساس خبرها جدید، اخیراً یکی از رگولاتوری‌های کشور ایتالیا، این کار را سوء استفاده از اطلاعات کاربران دانسته و دو شرکت اپل و گوگل را 10 میلیون یورو (11 میلیون دلار) جریمه کرده است.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار_به تازگی یکی از رگولاتوری‌های کشور ایتالیا استفاده‌ی تبلیغاتی از اطلاعات کاربران توسط شرکت‌های اپل و گوگل را علیه حقوق مصرف‌کننده دانسته و این دو شرکت را جریمه کرده است. به گفته‌ی این سازمان شرکت اپل به وسیله‌ی پلتفرم‌های تبلیغاتی خود (App Store، iTunes Store و Apple Books) به صورت مستقیم از اطلاعات کاربران خود برای افزایش فروش محصولات خود و شرکای خویش استفاده می‌کند.

افزون بر این، سازمان مزبور مدعی شد هیچ کدام از شرکت‌های Apple و Google کاربران خود را از این موضوع مطلع نکرده‌اند. بیانیه‌ی رگولاتوری ایتالیا همچنین عنوان کرد شرکت اپل گزینه‌ای برای لغو توسط کاربران هم قرار نداده است و در اصل کاربران این کمپانی راهی برای محافظت از اطلاعات خود در مقابل شرکت‌های تبلیغاتی ندارند.

در حکم جریمه‌ی شرکت اپل افزوده شده که این کمپانی به کاربران خود می‌گوید از اطلاعات آن‌ها فقط برای بهبود تجربه‌ی کاربری استفاده می‌شود و هیچ حرفی در مورد استفاده‌ی تبلیغاتی نمی‌زند. شما هم اگر با پیام اپ استور در مورد استفاده از برخی اطلاعات کاربر (Apple May Use Some Of The User’s Data) مواجه شده باشید، احتمالاً از این موضوع باخبر هستید.

هرچند سازمان رگولاتوری ایتالیا به درستی از عدم اطلاع‌رسانی اپل به کاربران خود سخن گفته، اما هنوز هیچ مدرکی در مورد استفاده از این اطلاعات برای کاربردهای تبلیغاتی ارائه نکرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید