جذب ۱۳.۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی مددجویان بهزیستی

    کد خبر :545926

مدیرکل بهزیستی استان تهران با انتقاد از بانکها در ارائه تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان گفت: از ۲۳میلیارد تومان تسهیلات مصوب، بانکها با ۱۵ میلیارد تومان موافقت کردند و ۱۳.۵ میلیارد آن جذب شد.

داریوش بیات نژاد در خصوص اعتبارات اشتغال زایی مددجویان سازمان بهزیستی گفت: در سال ۹۷ از سهم تسهیلات اشتغال زایی مددجویان بهزیستی که ۲۳ میلیارد تومان بود و بانک مرکزی به بانک‌های عامل اعلام کرده بود بیش از ۱۵ میلیارد تومان را بانک‌های عامل پذیرفتند و به ما اعلام کردند.

وی افزود: از این اعتبار نیز توانستیم ۱۳.۵ میلیارد تومان را جذب کنیم و یکهزار و ۲۹۰ نفر از افراد واجد شرایط دریافت تسهیلات اشتغال زایی را در حوزه‌های معلولان، زنان سرپرست خانوار و مددجویان دیگر به بانک معرفی کردیم.

وی ضمن انتقاد از عدم همکاری بانک‌ها در خصوص ارائه تسهیلات اشتغال زایی به مددجویان بهزیستی اظهار داشت: در برخی موارد و برای ضمانت بانک‌ها برای مددجویان بهزیستی سخت می‌گیرند و همین باعث می‌شود آنها نتوانند تسهیلات را دریافت کنند در حالی که واجد شرایط تسهیلات وام هستند.

بیات نژاد با اشاره به سخنان مدیر کل امور بانوان استانداری تهران مبنی بر اینکه ۳۳ میلیارد تومان تسهیلات مختص مددجویان به استان تهران اختصاص پیدا کرده اما تاکنون تنها ۴ میلیارد تومان از آن جذب شده است، تصریح کرد: خانم شارقی بدون اطلاع از تسهیلات و اشتغال مددجویان صحبت‌هایی را مطرح کردند که غیرحرفه‌ای، ناصواب و به دور از آگاهی بود چرا که تسهیلات اشتغالزایی ۲۳ میلیارد تومان بود که در نهایت هم ۱۵ میلیارد تومان مصوب و ۱۳.۵ میلیارد تومان جذب شده است.

به گزارش مهر،مدیرکل بهزیستی استان تهران تأکید کرد: همچنین عنوان شده بهزیستی در برخی موارد برای خرید اقلامی مانند چرخ خیاطی سخت می‌گیرد در حالی که دستگاه‌های دولتی موظفند در چارچوب قوانین و مقررات عمل کنند و زمانی وام اشتغال به مددجویان اختصاص پیدا می‌کند که توانمندی و حرفه آنها محرز شده باشد و مدرک نیز داشته باشند که این موضوع مربوط به بهزیستی نیست بلکه قوانین و مقررات این گونه است.

وی از بانک‌های عامل درخواست کرد تسهیلاتی را برای پرداخت وام اشتغال مددجویان در نظر بگیرد به طوری که آنها بتوانند برای دریافت وام‌ها با مبالغ پایین، ضمانت‌های راحتی را نیز اختصاص دهند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید