جدیدترین سلاح سوخو ٢٢ نیروی هوافضای سپاه

  • سیاسی
  • سه شنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲ ۱۱:۳۰
    کد خبر :1040549

در مقایسه با پرتاب موشک ابابیل از لانچر زمینی، پرتاب موشک بالستیک آرمان از جنگنده سوخو ٢٢ هوافضای سپاه به واسطه سرعت و ارتفاع بالا خود جنگنده حامل، موجب افزایش چند‌برابری برد موشک می‌شود.

جنگنده‌های سوخو ٢٢ هوافضای سپاه که پیش‌تر از اواسط دهه نود شمسی تست شلیک راکت هدایت‌شونده فجر۴ را آغاز کرده بودند، حالا توانایی شلیک موشک بالستیک تاکتیکی آرمان را دارند.

به گزارش پارتیزان، با توجه به ظاهر این موشک، می‌توان گفت که نمونه هواپایه خانواده موشک ابابیل است که موشک آن آرمان نامگذاری شده است، در مقایسه با پرتاب موشک ابابیل از لانچر زمینی، پرتاب موشک بالستیک از جنگنده به واسطه سرعت و ارتفاع بالا خود جنگنده حامل، موجب افزایش چند‌برابری برد موشک می‌شود.

موشک ابابیل دارای دو نسخه استاندارد و OP با برد ٨۶ کیلومتر است، در تصویر فوق موشک از نوع آرمان استاندارد است و قاعدتا می‌توان انتظار موشک آرمان OP را هم داشت، نمونه‌ای از موشک بالستیک تاکتیکی هواپایه آرمان که در دماغه خود دارای سیکر اپتیکی برای هدایت در فاز ترمینال خواهد بود.

با این وضعیت سوخو ٢٢های هوافضای سپاه برای حمله به اهداف زمینی می‌توانند از موشک تاکتیکی آرمان استاندارد و برای حمله به اهداف دریایی از موشک تاکتیکی آرمان OP بهره ببرند.

سوخو22

1
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. ایرانی گفت:

    سوخو ۲۲ مال ۱۰۰ سال پیش هست. تو داری هنوز از ان حرف می زنی؟

دیدگاهتان را بنویسید