جدیدترین آپدیت ویندوز 11 مشکل ساز می شود

    کد خبر :871354

کنترل پنل را باید یار قدیمی همه کاربرانی دانست که طی سالیان سال با سیستم‌‎عامل ویندوز کار کرده و در نسخه‌های مختلف از آن استفاده کرده‎اند. حالا خبرهای جدید نشان می‎دهند که آخرین بروزرسانی ویندوز 11 موجب می‎‌شود تا این بخش خاطره‎انگیز در جهت ساده‌‎سازی هر چه بیشتر سیستم‎عامل، از بدنه ویندوز حذف شود.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار_از زمان عرضه ویندوز 8 بود که مایکروسافت برای اولین بار بخش Settings را به ویندوز به صورت عمومی اضافه کرد. این بخش در واقع سعی دارد تا با فراهم کردن شرایط، به مرور همه امور تنظیمات را از دوش کنترل پنل برداشته و در داخل خود سر و سامان دهد.

نکته دیگر در مورد کنترل پنل آن است که این بخش عملاً با ماهیت بخش ستینگز در ویندوز در تقابل است. در واقع اگرچه محتوای دو بخش با یکدیگر همزمان و به اصطلاح سینک هستند ولی مایکروسافت همواره تلاش نموده تا کاربران را برای ایجاد تغییرات در تنظیمات سیستم خود به سمت Settings هدایت کند تا Control Panel.

در این میان برخی فعالیت‌ها مانند تنظیمات تخصصی‌تر شبکه، پرینتر، تنظیمات پوشه‌ها و … در کنترل پنل انجام می‌شد ولی مایکروسافت به مرور همه آنها را به Settings منتقل کرده تا تقریباً همه بخش‌های تنظیمات، حالا در ستینگز نیز حضور کامل داشته باشند. حتی بخش مدیریت آپدیت‌های ویندوز که پیش از این تنها در کنترل پنل قابل دسترسی بود نیز حالا در نرم‌افزار ستینگز حاضر شده است.

اما همانطور که در مقدمه مطلب عنوان شد به نظر زمان آن فرا رسیده که برای همیشه با کنترل پنل محبوب ویندوز در نسخه 11 خداحافظی کنیم. در واقع مایکروسافت پس از انبوه فعالیت‌هایی که در جهت هدایت کاربران به سمت Settings به جای Control Panel انجام می‌داد، در جدیدترین بروزرسانی عرضه شده برای ویندوز 11، نرم‌افزار کنترل پنل را حذف کرده است تا همه تنظیمات مربوط به ویندوز تنها از طریق Settings انجام شود.

هدف از این تصمیم در بخش توضیحات بروزرسانی جدید ویندوز 11 «تلاشی برای ساده‌سازی ایجاد تنظیمات در Settings و افزودن همه بخش‌‎های تنظیمی به آن در مقابل کنترل پنل» اعلام شده است.

به هر حال مایکروسافت تمامی تلاش خود را به خرج داده تا ویندوز 11 را به یک محیط مدرن برای کاربران خود تبدیل نموده تا پس از 10 سال بالاخره تصمیم نهایی خود برای این بخش را بگیرد. البته همانطور که می‌‎دانید این تنها تلاش برای ساده‌‌سازی و حذف اضافات در ویندوز 11 نیز و پیش از این مایکروسافت با ایجاد تغییراتی در بخش‎‌های مختلف مانند Task Bar نیز تلاش بزرگی برای ساده‌‎سازی ویندوز کرده بود که به نظر به حذف کنترل پنل نیز ختم نخواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید