جدایی روحانی از مجمع تشخیص؛ استعفا یا اخراج

  • سیاسی
  • جمعه ۸ مهر ۱۴۰۱ ۱۸:۲۰
    کد خبر :943926
حسن+روحانی

ترکیب اعضای مجمع تشخیص و حضور دوباره احمدی‌نژاد و غیبت روحانی و ناطق‌نوری در بین اعضای آن همچنان محل بحث بین سیاسیون است. احمدعلیرضابیگی، نماینده مجلس یازدهم، درباره برخی ادعاها مبنی بر این که حسن روحانی خود مایل به حضور و عضویت در مجمع نبوده است، گفته: آقای روحانی به خوبی می‌داند که حیات سیاسی‌اش وابسته به حضور در مجمع تشخیص است.

 مهمترین بخش‌های گفت‌وگوی احمدعلیرضابیگی، نماینده مجلس یازدهم و استاندار آذربایجان شرقی در دولت محمود احمدی‌نژاد را در اینباره می‌خوانید:

البته به طور قطع خود آقای احمدی‌نژاد در زمان مقتضی در اینباره صحبت خواهند کرد و مطمئن هستم که ایشان می‌توانند پاسخ‌های قابل توجهی در این زمینه داشته باشند. شناختی که ما از روحیه آقای احمدی‌نژاد داریم با این ادعاها همخوانی ندارد و ایشان روحیه‌ای مخالف این دست از اقدامات دارد.

علی‌رغم پیش بینی‌های مختلف دیدم که عضویت ایشان نیز در مجمع تمدید شد. اظهارات سال گذشته حسین الله کرم مبنی بر این که «بعد از اتمام عضویت احمدی نژاد در مجمع با او کار داریم»، را شنیدیم اما آقای  الله‌کرم حتی نمی‌دانست دوره کار مجمع چه زمانی پایان می‌یابد اما برای احمدی‌نژاد بعد از اتمام حضور در مجمع خط و نشان می‌کشید.

دوستانی همانند آقای الله کرم از درک شرایط کشور عاجز و ناتوان هستند و با همین نگرش ناقص و سغیم-مریض- خودشان چنین استدلال‌ها و توجیهاتی را می آورند و با تصور اشتباه از این که اسفندماه سال گذشته دوره مجمع پایان می‌یابد، خود را جای رهبر معظم انقلاب گذاشته و از جانب ایشان تصمیم می‌گرفتند و آقای دکتر احمدی‌نژاد را به تسویه حساب بعد از پایان عضویت حواله می‌دادند.

این نگرش ناقص و دید عاجز را ما در دوستان و حضرات اصلاح‌طلب نیز شاهد هستیم، همین دو هفته پیش آقای منتجب نیا خواستار محاکمه احمدی نژاد بودند. از این افراد انتظاری بیش از این نیست، نگرش جامع را در دیدگاه های رهبرانقلاب دیدم و قطعا این افراد متعلق به خرده گروه های سیاسی نمی توانند جامعیت دیدگاه های رهبر انقلاب را داشته باشند.

من تصور میکنم اگر به آقای روحانی پیشنهاد حضور در ترکیب مجمع داده می شد ایشان حتما قبول می کردند و عدم حضور ایشان بر اساس استعفا و عدم تمایل برای حضورش نیست.

حیات سیاسی آقای روحانی پس از اتمام دوره ریاست جمهوری به حضور در مجمع تشخیص وابسته است اما به هر دلیل این اتفاق رخ نداده است.

موضوع آقای ناطق متفاوت است، ایشان در دفتر بازرسی رهبرانقلاب سال ها فعالیت کردند و احتمالا خودشان نخواسته اند در ترکیب جدید مجمع حضور داشته باشند و قطعا برای این عدم حضور، دلایل خودشان را نیز دارند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید