جای پارک ۳۰۰ هزارتومانی در اطراف بازار تهران

    کد خبر :1057063
جای پارک بازار تهران

همزمان با نزدیک شدن به روز‌های پایانی سال برخی با فروش جای پارک آن هم از کف قیمت ۳۰۰ هزار تومان اطراف بازار شهروندان را نقره داغ کرده و این موضوع گلایه مندی آن‌ها را به همراه داشته است.

هر چه قدر به روز‌های پایانی سال نزدیک می‌شویم به حجم تردد خودرو‌ها و انبوه جمعیت در اطراف بازار بزرگ تهران افزوده می‌شود. این روز‌ها سیل خودرو‌های شخصی به خیابان‌های پایتخت به ویژه مناطق مرکزی شهر سرازیر است و علاوه بر ترافیک ملال آور پیدا کردن جای پارک خودرو برای بسیاری از شهروندان قوز بالا قوز است

اما در این میان برخی از این شرایط ملال آور کاسبی راه انداخته‌اند آن‌هم با فروش جای پارک، یا تیمی کار می‌کند یا انفرادی، برخی از این موانع کله قندی قرمز به دست دارند و مدام یک محدوده را سرک می‌کشند تا به محض خالی شدن جای پارک، محل را برای خودروی دیگر رزرو کنند. زمانی که راننده‌ای دنبال جای پارک است سر می‌رسند. برخی از آن‌ها کارت‌خوان و برخی هم حتی لباس کار دارند البته کسی آن‌ها را گردن نمی‌گیرد نه شهرداری نه دستگاه‌های دیگر؛ برخی از آن‌ها جوان و برخی میان سال فقط باید پای دویدن داشته باشند که به محض مشاهده جای پارک خالی به سمت سوژه بدوند و گوش شهروندان را ببرند؛ آن هم نه مبلغ کم بلکه از کف قیمت ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان؛ نرخشان نه مصوبه شورای شهر دارد و نه مجوزی برای کار دارند. شهروندان مستاصل هم چاره‌ای برای پرداخت پول ندارند در نبود جای پارک همین هم برای برخی راهگشا است.

سال‌ها است تهران معضل جای پارک دارد و این مشکل اطراف مراکز خرید و بازار بزرگ تهران بسیار حاد است.

معظل جای پارک در پایتخت‬ و‬ واقعی‬ شدن‏ «کیوون» در سریال «برره» اطراف بازار

علی یکی از شهروندان تهرانی است که هفته‌ای چند بار به دلیل خرید به بازار تهران مراجعه می‌کنند و در این منطقه تردد دارد وی درباره مشکل جای پارک در محدوده بازار گفت: همیشه مشکل جای پارک، مشکل همیشگی مردم در نقاط مختلف پایتخت بوده، و هر از چندگاهی هم از این استیصال مردم به طرق مختلف سوءاستفاده شده؛ یک روز ماجرای پارکبانان که کسی آن‌ها را گردن نمی‌گرفت و بعد از آنکه آن‌ها امپراطوری خودشان را در برخی خیابان‌های پایتخت داشتند، اعلام شد که نباید به آن‌ها پول داد و حضورشان غیرقانونی است. حالا عده‌ای از این فضا الگو گرفته اند و این روز‌ها در مناطق شلوغی مثل بازار تهران که محل اصلی رجوع مردم برای خرید شب عید است، اقدام به گرفتن پول زور از شهروندان از همه جا بی خبر می‌کنند.

وی گفت: البته این اولین و قطعاً آخرین باری نیست که شهروندان برای پارک ماشین و موتورهایشان مجبور به پرداخت پول زور به این و آن می‌شوند. چون در دیگر مناطق شلوغ مثل بازار جمهوری هم که مراجعه کنید، هر چند قدم به چند قدم، یک شخصی متصدی گرفتن پول از شهروندان در ازای پارک موتور و ماشین‌هایشان است.

علی افزود: تا وقتی مسؤولین شهری فکری برای تأسیس پارکینگ در مناطق شلوغ و پرتردد شهر نکنند، باید منتظر باشیم هرچند وقت یک بار به سبک شخصیت «کیانوش» در سریال «برره» که از مردم پول زور می‌گرفت، یک افرادی تصمیم بگیرند از مردم پول زور دریافت کنند.

درباره این معضل به سراغ زینب عبادی معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه ۱۲ تهران رفتیم. وی درباره نبود جای پارک، ساماندهی تردد موتور سیکلت‌ها و خودرو‌ها و گلایه‌های شهروندان در محدوده بازار تهران اظهار داشت: با توجه به اینکه ترافیک سال‌هاست، گریبانگیر بازار و خیابان‌های اطراف آن است در شهرداری منطقه ۱۲ تصمیم بر آن شده که استراتژی‌های مفصلی به صورت فاز به فاز اجرا شود.

طرح ممنوعیت توقف موتورسیکلت در محور‌های پیاده راه بازار

وی افزود: در فاز اول این برنامه و طی جلسات متعدد برگزار شده مقرر شد طرح ممنوعیت توقف موتورسیکلت در محور‌های پیاده راهی بازار اجرا و در صورت عدم رعایت، موتورسیکلت متخلف توسط کفی به پارکینگ منتقل شود. این طرح از ابتدای آبان سال جاری تاکنون اجرایی شده است و همچنین پارکینگ‌های اطراف محدوده نیز توسط نصب بنر‌های اطلاع رسانی معرفی شد. خوشبختانه اجرای این طرح موفقیت آمیز بوده و نتایج بسیار مؤثری داشته است.

 مهر

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید