جایزه ۱۰ میلیون دلاری آمریکا برای سرکرده جدید داعش

    کد خبر :748605

وزارت امورخارجه آمریکا بار دیگر اعلام کرد، به کسی که اطلاعات دقیقی از سرکرده جدید داعش ارائه کند که به دستگیری او منجر شود، ۱۰ میلیون دلار پاداش می‌دهد.

برنامه “پاداش‌ها برای عدالت” وابسته به وزارت خارجه آمریکا در صفحه توئیتری‌ خود نوشت: حجی عبدالله، سرکرده داعش در “ریختن خون افراد بی‌گناه و کشتار و ربودن غیرنظامیان عراقی و غیر عراقی” نقش دارد.

سرکرده جدید داعش حجی عبدالله نام دارد اما نام اصلی وی “محمد سعید عبدالرحمن المولا” است که تابعیت عراقی دارد.

از نام‌های دیگر سرکرده جدید داعش، ابوعمر الترکمانی و عبدالامیر محمد سعید الصلابی است.

وی که ۴۴ سال سن دارد، متولد شهر موصل در استان نینوا در شمال عراق است.

اطلاعات زیادی از حجی عبدالله در دست نیست، جز این که وی پس از کشته شدن “ابوبکر البغدادی” سرکرده پیشین داعش در عملیات نظامی ارتش آمریکا در شمال غرب سوریه، به عنوان سرکرده این گروه تروریستی انتخاب شد.

سرکرده گروهک تروریستی داعش پیش از پیوستن به این گروه عضو شاخه القاعده در عراق بوده است.

وزارت امورخارجه آمریکا اردیبهشت ماه گذشته نیز اعلام کرده بود که برای اطلاعاتی که منجر به دستگیری یا شناسایی مخفی‌گاه سرکرده جدید داعش شود، اختصاص داده است.

آمریکا می‌گوید که حجی عبدالله یکی از نظریه پردازان داعش برای توجیه عملیات آدم‌ربایی و سربریدن اقلیت ایزدی‌ها در شمال غرب عراق است.

ابوبکر البغدادی موسس و سرکرده گروه تروریستی داعش قبل از به هلاکت رسیدن، در هشت اوت ۲۰۱۹ (۱۷ مرداد ۹۸) حجی عبدالله را به عنوان جانشین خود معرفی کرده بود.

به گزارش ایرنا، گروه تروریستی داعش اخیرا در نتیجه تمرکز دولت عراق بر مبارزه و مهار کرونا به طور محسوسی فعالیت خود را در برخی استان‌های شمالی و شرقی و غرب عراق افزایش داده و توانسته است به عملیات‌های تروریستی دست بزند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید