تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران بازگردانده نشده است

    کد خبر :748634

پیتر استانو، سخنگوی سیاست امنیتی و امور خارجی اتحادیه اروپا (سخنگوی جوزپ بوررل) است. وی در گفت‌وگویی کوتاه با ایلنا به بیان مواضع اتحادیه اروپا در مورد تنش‌های اخیر و اقدامات آمریکا علیه ایران پرداخت.

مواضع اتحادیه اروپا درباره برجام در بیانیه‌های جوزپ بوررل مشخص است

پیتر استانو، در ابتدا در مورد مواضع اروپا نسبت به برجام گفت: بیانیه جوزپ بوررل مسئول سیاست خارجه اروپا برای قضاوت در مورد این مساله موجود است. مواضع ما در این بیانیه‌ها مشخص شده است و من شما را به این بیانیه ارجاع می‌دهم. ضمن اینکه چندین بیانیه در این خصوص در تاریخ‌های مختلف در ۲۰ آگوست و ۲۰ سپتامبر صادر شده و مواضع ما در این بیانیه‌ها کاملا مشخص است.

تحریم‌های سازمان ملل بازگردانده نشده است

تعهدات اروپا به برجام همچنان پابرجا است

لغو تحریم‌های شورای امنیت کماکان ادامه دارد

وی در پاسخ به سوالی درباره ادعای آمریکا در خصوص بازگرداندن تحریم‌های شورای امنیت با وجود خروج این کشور از برجام عنوان کرد: در پاسخ به این سوال، باز هم به بیانیه منتشر شده از سوی اتحادیه اروپا اشاره می‌کنم؛ همانطور که در بیانیه جوزپ بورل در آخر هفته گذشته ذکر شد، تحریم‌های سازمان ملل، تحت قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل بازگردانده نشده‌اند و تعهدات ما در برجام همچنان پابرجا است؛ بنابراین لغو تحریم‌هایی که به موجب برجام انجام شده، کماکان ادامه دارد.

همه تحریم‌های جدید آمریکا را به دقت تجزیه و تحلیل می‌کنیم

این مقام اروپایی در مورد تحریم‌های یکجانبه آمریکا و تهدید این کشور علیه کشورها و شرکت‌هایی که با ایران روابط مالی دارند، گفت: ما تمامی بیانیه‌ها و اعلامیه‌های تحریمی آمریکا را یادداشت می‌کنیم و آنها را به طور کاملا دقیق، مورد تجزیه و تحلیل قرار خواهیم داد. اما مثل همیشه، ما در مورد لیست‌های افرادی که در معرض تحریم‌های آمریکا قرار می‌گیرند، نمی‌توانیم توضیح و یا نظری بدهیم.

اروپا اعمال تحریم‌های یک‌جانبه و فراسرزمینی را مغایر قوانین بین‌المللی می‌داند

وی هم‌چنین در مورد اقدامات تنش‌زا و یکجانبه ایالات متحده در مورد ایران گفت: همانطور که بارها هم اشاره شده است، اتحادیه اروپا اعمال تحریم‌های فراسرزمینی و اقدامات محدودکننده یک‌جانبه از سوی آمریکا را غیرقانونی و مغایر با قوانین بین‌المللی می‌داند.

مواضع اروپا در مورد برجام همواره حفظ می‌شود

پیتر استانو بار دیگر در مورد احتمال چرخش اروپا به سمت آمریکا و مرگ برجام عنوان کرد: مواضع اروپا در مورد برجام همان‌طور که در بیانیه‌های اتحادیه اروپا و به طور ویژه بیانیه بوررل بیان شده است، مشخص است و این مواضع (حمایت از برجام) همواره حفظ خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید