جان بولتون: سلاح هسته‌ای برگ برنده کره‌شمالی است

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۶ ۱۴:۳۹

سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل هشدار داد که کره‌شمالی هرگز برنامه هسته‌ای خود را متوقف نخواهد کرد.

به نقل از فاکس نیوز، جان بولتون سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل ضمن تاکید بر اینکه کره‌شمالی هرگز برنامه هسته‌ای خود را متوقف نخواهد کرد، افزود: هم اکنون 25 سال است که دولت‌های دموکراتیک تلاش کرده‌اند تا از طریق دیپلماسی یا با تحریم‌های شدید اقتصادی علیه کره شمالی این کشور را مجبور به متوقف کردن برنامه هسته‌ای خود کنند که همه این اقدامات با شکست روبه‌رو شده است.

به گزارش ایسنا،  در روزهای اخیر و با ورود چند ناو آمریکایی به آب‌های شبه جزیره کره، موجی از تهدیدهای گوناگون میان مقامات آمریکایی و کره شمالی رد و بدل شده است. پس از آنکه هفته گذشته پیونگ یانگ به خبرنگاران خارجی مستقر در این کشور از رخ دادن یک اتفاق بزرگ در روزهای آتی به مناسبت یکصد و پنجمین سالگرد تولد بنیانگذار کره‌شمالی خبر داد و بسیاری معتقد بودند که آزمایش هسته‌ای جدیدی در راه است واشنگتن هشدار داد که در صورت انجام آزمایش هسته‌ای توسط کره شمالی به این کشور حمله نظامی پیش دستانه انجام خواهد داد.

پس از آن نیز یکی از مقامات ارشد پیونگ یانگ اعلام کرد در صورت مشاهده هرگونه اقدام تجاوزگرانه آمریکا به این کشور حمله هسته‌ای انجام خواهد داد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید