جانبداری موریتانی از اقدامات عربستان در برابر کانادا

    کد خبر :340872

وزارت خارجه موریتانی با صدور بیانیه ای از عربستان در ماجرای قطع روابط با کانادا جانبداری کرد.

به گزارش بازتاب به نقل از الیوم السابع، وزارت خارجه موریتانی در ماجرای تیره و تار شدن روابط عربستان و کاناد، از عربستان حمایت کرد.

وزارت خارجه این کشور با صدور بیانیه ای اعلام کرد که دخالت کشورها در امور داخلی دیگر کشورها به بهانه «دفاع از حقوق بشر» غیر قابل قبول است و با عرف دیپلماتیک همخوانی ندارد.

در ادامه این بیانیه آمده که موریتانی از اظهار نظر وزارت خارجه کانادا در خصوص مسأله ای که هنوز در دادگاه های عربستان بررسی نشده متعجب شده است و درخواست کانادا از عربستان برای آزادی فعالان حقوق بشری را دخالت آشکار در امور داخلی عربستان می داند.

پیشتر امارات و بحرین و دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس هم از عربستان در این زمینه حمایت کرده بودند اما قطر با صدور بیانیه ای اعلام کرده بود این جانبداری دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس از عربستان تحت عنوان شورای همکاری، سیاست های قطر را نمایندگی نمی کند.

در پی انتقاد وزیر خارجه کانادا از بازداشت فعالان حقوق بشری در عربستان به ویژه «سمر بدوی» خواهر «رائف بدوی»، عربستان ضمن اخراج سفیر کانادا از خاک خود، سفیر خود را به عربستان فرا خواند و بسته ای از اقدامات تنبیهی را علیه کانادا اعمال کرده است.

این کشور تمام قراردادهای تجاری جدید خود با کانادا را به حالت تعلیق در آورده، پروازهای شرکت هواپیمایی عربستان به مقصد تورنتو و برعکس را لغو کرده و برنامه آموزشی اعزام دانشجو با بورسیه دولتی به کانادا را متوقف کرده و از هزاران دانشجوی عربستانی در کانادا خواسته تا به عربستان بازگردند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید