جانبازان بالای ۵۰ درصد مجاز به واردات یک دستگاه خودرو

    کد خبر :1049785
جانبازان واردات یک دستگاه خودرو

نمایندگان مجلس شورای اسلامی وزارت صمت را مکلف کردند تا با معرفی بنیاد شهید اجازه واردات یک دستگاه خودرو به جانبازان ۵۰ درصد و بالاتر را بدهد.

نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز (شنبه، ۷ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور، با ردیف (۱۰) بند (ث) تبصره (۱۳) ماده واحده این لایحه موافقت کردند. بر این اساس وزارت صمت مکلف شد تا با معرفی بنیاد شهید اجازه واردات یک دستگاه خودرو به جانبازان ۵۰ درصد و بالاتر را بدهد.

در ردیف (۱۰) بند (ث) تبصره (۱۳) ماده واحده این لایحه آمده است: وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف است با معرفی بنیاد شهید و امور ایثارگران به جانبازان پنجاه درصد (۵۰%) و بالاتر که در سنوات گذشته از تسهیلات موضوع ماده (۴۵) قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران مصوب ۳/ ۴/ ۱۳۸۶ استفاده ننموده‌اند، مجوز واردات یک دستگاه خودرو متناسب با وضعیت جانبازی ایثارگر با رعایت قوانین و مقررات ارائه نماید. ‌درخصوص سایر مشمولان ماده (۴۵) قانون مذکور از محل تسهیلات قرض‌الحسنه‌‌ بند (ث) این تبصره برای خرید خودرو داخلی اقدام می‌گردد.

به گزارش فارس، گزارش عملکرد این بند توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت هر سه‌ماه یکبار به کمیسیون‌های برنامه و بودجه و محاسبات و صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ارائه می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید