سرپرست وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد

جامعه پذیر کردن دانش‌آموزان روشی برای تحقق رونق تولید

    کد خبر :592728

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه راه رونق توسعه، تولید و اقتصاد مقاومتی جامعه پذیر کردن دانش‌آموزان در دوره ابتدایی است، گفت: این جشنواره آموزه‌های علمی دانش‌آموزان خصوصا در حوزه علوم، مباحث مهارتی و دانشی را تقویت می‌کند و زمینه تحقق عملی و عینی تحصیل آنان را فراهم می‌سازد.

سید جواد حسینی در حاشیه برگزاری هشتمین جشنواره دانش‌آموزی جابربن حیان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: درهشتمین دوره جشنواره دانش‌آموزی جابربن حیان بیش از ۳ میلیون و ۴۰۰ نفر دانش‌آموز در مقاطع پایه‌های ابتدایی چهارم، پنجم و ششم شرکت کردند که حدود ۳۰۰ اثر آنان در رشته‌های مختلف پژوهشی و دست سازه‌ها به سطح ملی راه پیدا کرده که امروز تجلیل می‌شوند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه این جشنواره در راستای تحقق یکی از بندهای سند تحول بنیادین مبنی بر خلق نوآوری، تحقیق، کارهای عملی و مهارتی برای دانش‌آموزان است، برگزار شده است،گفت: خوشبختانه هشتمین جشنواره دانش‌آموزی با استقبال بسیار خوبی برگزار شده است.

وی افزود: علاوه‌بر جشنواره جابر بن حیان، جشنواره «خوارزمی» را برای دوره متوسطه اول و جشنواره «جوان خوارزمی» را برای دوره متوسطه دوم و دانشگاه داریم و این جشنواره‌ها برای تحقق دو موضوع بسیار مهم در اقتصاد کشور یعنی «رونق تولید» و «اقتصاد مقاومتی» که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز است، برنامه‌ریزی و اجرا می‌شوند.

حسینی با بیان اینکه راه رونق توسعه، تولید و اقتصاد مقاومتی جامعه‌پذیر کردن دانش‌آموزان در دوره ابتدایی است، تصریح کرد: این جشنواره آموزه‌های علمی دانش‌آموزان خصوصا در حوزه علوم، مباحث مهارتی و دانشی را تقویت می‌کند و زمینه تحقق عملی و عینی تحصیل آنان را فراهم می‌سازد که در نهایت منجربه رونق تولید و تحقق اقتصاد مقاومتی می‌شود.

به گزارش ایسنا ،سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش ۱۳ جشنواره و مسابقات مختلف را در سطح کشور برگزار می‌کند، گفت: در عرصه هنر بیش از ۷۰ رشته هنری که ۱۰ میلیون دانش‌آموز در آن شرکت کردند، در عرصه قرآن و عترت و نماز بیش از ۹میلیون دانش‌آموز مشارکت داشتند، همچنین در عرصه‌های ورزشی، علمی، نوجوان و جوان خوارزمی استقبال خوبی شد.

وی در پایان اظهارکرد: مشارکت دانش‌آموزان در فعالیت‌ها و جشنواره‌های علمی را ملاکی برای شکوفایی استعدادهای آنان قرار می‌دهیم زیرا پیوستن دانش‌آموزان به اینگونه فعالیت‌ها خود بزرگترین امتیاز برای دانش‌آموز محسوب می‌شود و یک جریان عملیاتی و مهارتی پیدا می‌کند و می‌توان در سطوح مختلف این دانش‌آموزان را دانشمندان کوچک نامید زیرا در سطح شهرستانی و استانی و ملی صاحب مقام یا امتیاز و اثر می‌شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید