جاماندگان برای ثبت سفارس کتب درسی خود اقدام کنند

    کد خبر :820578
جاماندگان برای ثبت سفارس کتب درسی خود اقدام کنند

ثبت سفارش کتاب درسی دانش‌آموزان میان پایه که پیش از این تا ۲۲ خردادماه تعیین شده بود، برای یک بازه زمانی پنج روزه از اول تا پنجم تیرماه تمدید شده است.

سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی ثبت نام برای دانش آموزان دوره ابتدایی پایه‌های دوم تا ششم و دوره اول متوسطه پایه‌های هفتم و هشتم و دوره دوم متوسطه پایه‌های یازدهم و دوازدهم که به هر دلیل کتاب درسی خود را ثبت نام نکرده‌اند طی تاریخ های اعلام شده فعال خواهد شد.

امکان ثبت نام با کد ملی و اطلاعات شناسنامه‌ای دانش آموز به شرط قبولی در آن پایه تحصیلی فراهم است و پرداخت ها به صورت اینترنتی و تنها از طریق سایت irtextbook.ir انجام خواهد شد.

طبق اعلام معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی تا کنون ثبت سفارش کتاب‌های درسی حدود ۹۰ درصد از دانش آموزان میان پایه ابتدایی تا متوسطه دوم انجام شده و حدود ۱۰ درصد از آمار کل این دانش آموزان برای ثبت سفارش اقدام نکرده اند.

محمد علوی تبار با بیان اینکه تقریبا استان ها بین دو تا ۱۰ درصد ثبت سفارش کتاب های درسی را انجام نداده اند، یادآور شد: همه استان ها در این زمینه تلاش های زیادی انجام داده اند اما طبق آخرین آمارها، استان های خوزستان ۱۸.۷، خراسان رضوی ۱۸.۵، کهگیلویه و بویراحمد ۱۴.۴، اردبیل ۱۳.۷، خراسان شمالی ۱۳.۶، آذربایجان غربی ۱۳.۶، گلستان ۱۲.۵، قم ۱۲.۳، هرمزگان ۱۲.۲، البرز ۱۱.۴، مرکزی ۱۱.۲، کرمان ۱۱.۱، فارس ۱۰.۱ درصد هنوز ثبت نام انجام نداده اند.

وی در خصوص ثبت سفارش کتب سایر پایه‌های تحصیلی نیز گفت که پس از پایان مهلت تمدید ثبت نام میان پایه‌ها بلافاصله دانش‌آموزان ورودی پایه‌های اول، هفتم و دهم می‌توانند از تاریخ ششم تیرماه، پس از ثبت نام در مدرسه با مراجعه به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی، سفارش کتاب درسی خود را ثبت کنند.

به گفته علوی تبار، از اواسط شهریورماه فرایند توزیع کتاب ها از استان به مدارس صورت می گیرد. توزیع کتاب‌ها فقط از طریق مدارس انجام می گیرد و امسال به دلیل شرایط کرونایی در کشور از همکاری کتابفروشی ها بهره نمی بریم. بعد از آنکه ثبت نام های دانش آموزان انجام شد و آنها کتاب های خود را در اختیار گرفتند؛ مهرماه ثبت سفارش تک جلدی کتاب ها آغاز می شود تا علاقمندان و فرهنگیان بتوانند از این طریق کتاب های مدنظرشان را سفارش دهند.

منبع: ایسنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید