ثبت‌نام بیش از ۳۰۰۰۰ نفر برای حج تمتع

    کد خبر :1048917
حج تمتع

مدیرکل دفتر طرح و برنامه سازمان حج و زیارت از ثبت‌نام بیش از ۳۰ هزار نفر برای تشرف به حج تمتع ۱۴۰۳ خبر داد.

مهران فرشید درباره آخرین وضعیت روند ثبت‌نام متقاضیان تشرف به حج تمتع، اظهار کرد: تاکنون 30 هزار و 690 نفر برای ثبت‌نام اقدام کرده‌‌اند که 13 هزار و 928 نفر مرد و 16 هزار و 762 نفر خانم هستند.

وی ادامه داد: امسال ثبت‌نام برای حج تمتع را با پیش‌ ثبت‌ نام آغاز کردیم به این معنی که متقاضیان برای تشرف به حج اعلام آمادگی کرده و 140 میلیون تومان به عنوان پیش پرداخت، واریز می‌کنند و زمانی که کاروان‌ها اعلام شد از طریق کدملی و کد رهگیری، برای انتخاب کاروان وارد سامانه می‌شوند.

به گفته مدیرکل دفتر طرح و برنامه سازمان حج و زیارت، در گذشته مردم بر اساس قیمت کاروان، هزینه را پرداخت می‌کردند.

برای ثبت‌نام امسال 4 گروه برای فراخوان تعیین شده بود؛ گروه نخست مربوط به دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری تا تاریخ 1385/12/29، گروه دوم دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری تا تاریخ 1386/02/31، گروه سوم دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری تا تاریخ 1386/04/31 بود.

طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار بود در صورت تکمیل نشدن ظرفیت کاروان‌ها با سه گروه مذکور، از اولویت‌های چهارم برای ثبت‌نام دعوت شود؛ اکنون با تکمیل نشدن ظرفیت ثبت‌نام، فرصت ثبت‌نام برای گروه چهارم یعنی دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری تا تاریخ 1386/05/01 فراهم شده است.

واجدین شرایط تشرف به این سفر مقدس، می‌توانند ضمن انجام برنامه‌ریزی لازم و به‌روزرسانی اطلاعات خود در سامانه reserve.haj.ir نسبت به اخذ کد‌ رهگیری و تکمیل مدارک خویش، به‌ویژه تهیه گذرنامه دارای اعتبار اقدام کنند.

به گزارش تسنیم، اگرچه هنوز محاسبه کامل درباره قیمت حج انجام نشده است، اما طبق آنچه سید عباس حسینی؛ رئیس سازمان حج و زیارت اعلام کرده است، هزینه حج با توجه به نرخ ارز تخصیصی و کیفیت خدمات، به‌نسبت حج گذشته تغییراتی خواهد داشت و چنددرصدی به قیمت حج گذشته اضافه می‌شود؛ بنابراین در مرحله پیش‌ثبت‌نام کاروان‌ها، علی‌الحساب این مبلغ 140 میلیون تومان است تا بعد براساس نوع و کیفیت هتل، قیمت نهایی از زائران دریافت شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید