وزیر آموزش و پرورش:

تیزی فضای مجازی برنده تر از چاقوست

  • اجتماعی
  • یکشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۲:۰۷
    کد خبر :536706

وزیرآموزش و پرورش گفت: بچه‌های ما در اردوها، وقتی در کنار هم بازی می‌کنند باید تهدیدها را هم بشناسند و بدانند فضای مجازی آنها را در خطر قرار می‌دهد و تیزی فضای مجازی برنده‌تر از چاقوست.

صبح امروز مراسم گرامیداشت بیستمین سالگرد تأسیس سازمان دانش‌آموزی و تجلیل از مربیان برتر با حضور سید محمد بطحائی وزیر آموزش و پرورش در تالار فرهنگ برگزار شد.

سید محمد بطحائی در این مراسم گفت: بسیار خوشحالم که افتخار پیدا کردم در بیستمین سالگرد تأسیس سازمان دانش آموزی شرکت کنم و اشاره و مروری بر فعالیت‌های آن داشته باشیم.

وی ادامه داد: از آنجایی که سال تحصیلی در حال خاتمه یافتن است، خدا قوت می‌گویم به همکارانم، مربیان، معلمان، مدیران مدارس و کارکنان ستادی که علی رغم برخی ناملایمات که بر آموزش و پرورش روا داشته می‌شود، صبوری کردند.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه گفت: سازمان دانش آموزی به عنوان یکی از مهم‌ترین تشکل‌ها در کنار سایر تشکل‌های دانش آموزی است. یکی از مهم‌ترین کارکردهای آموزش و پرورش حوزه شناخت و آشنایی با مهارت‌های اجتماعی است و برخی معتقدند که آموزش و پرورش عمومی کاری جز جامعه پذیر کردن دانش آموزان ندارد. جامعه پذیر بودن یعنی دانش آموزان در دوران رشد ارزش‌ها و باورهای جامعه را بشناسند و تعمیق ببخشند و از آن نگهداری کنند و سازمان دانش آموزی خطیرترین وظایف را در این میان بر عهده دارد.

وی افزود: آموزش و پرورش کاری جز پرورش ندارد و بچه‌ها در دوران تحصیل باید با مهارت‌هایی آشنا شوند که مؤلفه‌های هویتی را بشناسند و از آن نگهداری کنند، یکی از مهم‌ترین نگرانی‌های جامعه امروز ما این است که هویت فرزندان ما در خطر قرار بگیرد و دشمن ارزش‌ها و باورها که از ما بگیرد و نشانه‌های دیگری که برای ما نیست را به ما ارائه دهد.

بطحائی در ادامه به فعالیت‌های اردویی اشاره کرد و گفت: برنامه‌های پرورشی و تربیتی باید تقویت شود. مصمم هستیم تا این برنامه‌ها را پیش ببریم. البته مشاهده می‌کنیم که این روزها مربیان در مضیقه شدید امکانات هستند و این در حالی است که دستگاه‌های بزرگ و شهرداری‌ها امکانات خوبی در اختیار دارند. اگر می‌خواهیم دانش‌آموز ما به بیگانگان دل نبندند باید امکانات در اختیار مدارس برای دانش آموزان باشد تا آنچه توقع نظام اسلامی است پیاده شود.

وی افزود: امروز فضای مجازی وقت زیادی از دانش آموزان می‌گیرد و حتی وقت زیادی از ما می‌گیرد. این فضا فرصت‌هایی دارد اما خطراتی هم در پی دارد. جایی که باید دانش آموزان را با خطرات فضای مجازی آشنا کند همین سازمان دانش آموزی و سایر تشکل‌های دانش آموزی است. اما اینها هم باید منابع لازم را داشته باشند. امروزه با سخنرانی کردن اتفاقی نمی‌افتد.

به گزارش مهر، وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: بچه‌های ما در اردوها و وقتی در کنار هم باری می‌کنند همان زمان بازی باید تهدیدها را هم بشناسند و بدانند فضای مجازی آنها را در خطر قرار می‌دهد و تیزی فضای مجازی برنده‌تر از چاقوست،

بطحائی اظهار کرد: تمام برنامه‌های سازمان دانش آموزی باید تقویت کننده هویت ایرانی و اسلامی باشد تا بچه‌های ما با هویتشان آشنا شوند و بدانند چه سرمایه ارزشمندی دارند، باید این سرمایه را بشناسند و اگر پرده‌ها را کنار بزنیم و نوجوانان و جوانان زیبایی‌های این سرمایه را ببینند آن را روی چشمشان می‌گذارند، این زیبایی بسیار و پر بهاست و کمتر جامعه‌ای چنین سرمایه‌ای داراست.

وی در پایان گفت: امیدوارم سازمان دانش آموزی روز به روز موفقیت بیشتری دنبال کند و یقین دارم با حسن ظن همکارانم سازمان دانش آموزی به عنوان یکی از مهم‌ترین بخش‌های آموزش و پرورش باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید