تکنیک های مثبت اندیشی در فضای پر استرس

    کد خبر :961110
مثبت اندیشی در شرایط سخت هنر است. دوری کردن از آدم های استرس زا همیشه ممکن نیست اما به کمک تکنیک های درست میتوانید در بین افراد پراسترس از خود محافظت کنید.

حفظ مثبت اندیشی با وجود زندگی در فضای پراسترس

وقتی استرس دارید، لحظه ای به این فکر کنید که چه چیزی باعث می شود که اینطور فکر کنید. اولین منابعی که به ذهن می رسد احتمالاً برجسته‌ترین عوامل هستند. اگر افراد استرس‌زای خاصی به ذهنتان می‌آیند، بهترین کاراین است که از آنها دوری کنید اما، این همیشه ممکن نیست و در عوض، تنها کاری که می توانید انجام دهید این است که افرادی که باعث استرس می شوند را شناسایی کنید و راه هایی برای محافظت از خود در برابر طرز فکر منفی آنها بیابید.اگر می ترسید که کسی شادیتان را از بین ببرد، ممکن است حتی قبل از دیدن او احساس استرس کنید فقط دانستن اینکه آنها به زودی در حضور شما خواهند بود، می تواند شما را به راه انداخته و وادارتان کند دفاع انجام دهید. هر زمانی که احساس استرس داشته باشید، نمی توانید چیزی را مدیریت کنید. شناسایی افراد سمی در زندگی می تواند به شما کمک کند تا کمی بهتر با آنها برخورد کنید. بررسی عوامل استرس زا می تواند تفاوت زیادی در حفظ خونسردیتان ایجاد کند.

احساسات این افراد را دنبال نکنیداولین قدم برای مثبت اندیشی در برخورد با افراد استرس زا این است که از دنبال کردن احساسات آنها اجتناب کنید. آنها احتمالاً سعی می کنند روحیه شما را تضعیف و وادارتان کنند همان احساسی را که آنها دارند، داشته باشید. اگر آنها عصبانی یا غمگین شوند، سعی می کنند شما هم چنین احساسی داشته باشید.وقتی این شخص در حضور شماست، می توانید صحبت کنید، گوش دهید و ارتباط برقرار کنید اما، اجازه ندهید بیشتر از این پیش برود و شما را تحریک کنند تا احساسات منفی غیر ضروری را تجربه کنید.

به یاد داشته باشید که همه چیز موقتی است

وقتی استرس دارید فراموش می کنید که این وضعیت موقتی است. بدانید که این شرایط به زودی به پایان می رسد و از آن عبور خواهید کرد این طرز فکر به شما کمک می کند با ترس کمتری با فرد روبرو شوید. وقتی از وارد شدن به موقعیت نترسید، استرس زیادی را تجربه نخواهید کرد و برای مقابله با این افراد راحت‌تر خواهید بود.

از قبل به چگونگی پاسخ به این افراد فکر کنید

فعال بودن در هنگام برخورد با افراد استرس زا به شما کمک می کند پس بنابر تجربه می توانید پیش بینی کنید که این تجربه چگونه پیش خواهد رفت. اگر به اندازه کافی آنها را بشناسید، می‌دانید که چه خواهند کرد یا چه خواهند گفت.

از دانش خود در مورد رفتار آنها، برنامه ریزی نحوه برخورد با موقعیت استفاده کنید. وقتی برنامه ای دارید، مهم نیست که آن شخص چه کاری انجام می دهد، به آن پایبند باشید. دانستن اینکه قرار است چه کاری انجام دهید باعث می شود از وارد شدن به موقعیت، استرس کمتری داشته باشید و شما نیز آنقدر درگیر نخواهید شد.

از دانش خود در مورد رفتار آنها، برنامه ریزی نحوه برخورد با موقعیت استفاده کنید. وقتی برنامه ای دارید، مهم نیست که آن شخص چه کاری انجام می دهد، به آن پایبند باشید. دانستن اینکه قرار است چه کاری انجام دهید باعث می شود از وارد شدن به موقعیت، استرس کمتری داشته باشید و شما نیز آنقدر درگیر نخواهید شد.

درک خود را تغییر دهید

اگر بتوانید درک خود را تغییر دهید مهم نیست که چه اتفاقی بیفتد، می توانید مثبت باشید. درک درستی از استرس داشته باشید و مطمئن شوید که روی پیش بینی های مخرب تمرکز نمی کنید. وقتی خود را در موقعیتی تهدیدآمیز تصور می کنید، پاسخ مبارزه یا فرار شما فعال می شود.

با برانگیختن پاسخ، قبل از اینکه حتی با عامل استرس زا روبرو شوید، استرس خواهید داشت. با این حال، با تغییر ادراک و تمرکز بر خوش بینی، با ذهن روشن تری وارد موقعیت می شوید.

یکی از راه‌های تشویق ادراک مثبت این است که چگونه می‌توانید بر منفی‌گرایی طرف مقابل غلبه کنید. به جای تجربه استرس طاقت فرسا، احساس اعتماد به نفس و آمادگی برای عبور از آن را درخود ایجاد کنید.

به چیزهایی فکر کنید که برای آنها سپاسگزار هستید

یادآوری نعمت ها می تواند به شما کمک کند تا از هر موقعیت استرس زا عبور کنید. اگر می‌دانید کسی را می‌بینید که باعث استرس می‌شود قبل از آمدن او شروع به تمرین شکرگزاری کنید. با این حال، اگر آنها شما را با دیدار غافلگیر کردند از لحظه ای که به آنجا رسیدند شروع به شمارش نعمت های خود کنید.

شما چیزهای زیادی برای شکرگزاری دارید پس نعمت های خود را در سرلوحه ذهن خود نگه دارید، با فکر کردن به چیزهای خوب در زندگی روی چیزهای منفی متمرکز نخواهید شد و در طول تجربه احساس اعتماد به نفس و خوش بینی بیشتری خواهید داشت.

انعطاف پذیرباشید

اگر خود را انعطاف‌پذیر ببینید، استرس و منفی گرایی را بهتر مدیریت خواهید کرد، به یاد داشته باشید که می توانید از هر چیزی عبور کنید و هر مانعی راهی برای به دست آوردن اعتماد به نفس است. می‌توانید از موقعیت خارج شوید و از آن به عنوان تمرین برای تجربیات بعدی استفاده کنید.

ضروری است که از قبل بدانید به چه چیزی نیاز دارید و می خواهید. اگر می‌دانید که با عامل استرس زا ملاقات خواهید کرد، اهداف خود را در ذهن داشته سپس، همانطور که با آنها صحبت می کنید، هدف خود را در ذهن داشته باشید و وقتی مکالمه منحرف شد، گفتگو را به اهداف خود بازگردانید. تمرکز بر نیازها و خواسته‌هایتان در جلسه می‌تواند به شما کمک کند قبل از اینکه همه چیز سمی شود به نقطه اصلی برسید.

به روش های کاهش استرس فکر کنید

هنگام برخورد با افراد استرس زا تمام روش های کاهش استرس خود را در نظر داشته باشید. احتمالاً می توانید تعدادی از آنها را در موقعیت اعمال کنید. تهیه فهرستی از روش‌ها می‌تواند به شما کمک کند زیرا از قبل برنامه‌ای برای مدیریت آن‌ها داشته اید. با این حال، اگر غافلگیر شدید، هنگام برقراری ارتباط با عامل استرس زا، بر کاهش استرس تمرکز کنید.

به خود پاداش دهید

پاداش دادن به خود می تواند به چند روش متفاوت عمل کند. ابتدا باید هر زمان که کار خوبی انجام دادید یا به هدفی رسیدید به خود پاداش دهید. با انجام این کار، بدون توجه به اینکه چه چیزی شما را تحت فشار قرار می دهد، اعتماد به نفس خود را افزایش می دهید و احساس خوبی نسبت به خود خواهید داشت.

خودتان را کنترل کنید

هر زمان که به شخص دیگری اجازه دهید واکنش یا طرز فکر شما را کنترل کند به او قدرت می دهید. با این حال، شما می توانید هر لحظه تغییری ایجاد کنید و کنترل خود را دوباره به دست آورید، وقتی تصمیم می گیرید که هیچ کس جز شما نمی تواند واکنش شما را نسبت به یک موقعیت کنترل کند، برای مدیریت آن راحت تر خواهید بود.

به یاد داشته باشید که شما نمی توانید شخص دیگری را کنترل کنید به جای اینکه آرزو کنید کسی تغییر کند در عوض روی کنترل خود تمرکز کنید.

وقتی این تغییر را در ذهنیت خود ایجاد کنید، قدرت را دوباره به دست خواهید آورد و یک مانع محافظ ایجاد خواهید کرد. اگر با کنترل خود مشکل دارید از خود بپرسید که از بروز واکنش چه چیزی به دست خواهید آورد.

به عنوان فرصتی برای رشد فکر کنید

تحقیقات نشان می دهد که تجربه استرس می تواند به شما در ایجاد مکانیسم های مقابله ای بیشتر کمک کند. به جای اینکه اجازه دهید منفی بودن دیگران روی شما تأثیر بگذارد در عوض به آن به عنوان فرصتی برای رشد فکر کنید. شما همیشه این فرصت ها را نخواهید داشت، بنابراین تا جایی که می توانید از آنها استفاده کنید.

روی برخورد با افراد استرس زا تمرکز نکنید

بعد از موقعیتی که با یک فرد استرس زا دارید، روی اتفاقی که افتاده فکر نکنید. اگر همه چیز خوب پیش نمی رود، راهی برای پاکسازی ذهن خود پیدا کنید و از آن بگذرید. به خودتان اطمینان دهید که فرد سمی دیگر به شما یا تجربه شما فکر نمی کند. آنها اغلب به سرعت به سمت هدف بعدی خود می روند، بنابراین اجازه ندهید روز شما را خراب کنند. همیشه نیازها و اهداف خود را در ذهن داشته باشید.

نمناک/

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید