تکمیل ظرفیت و اعلام اولویت جدید حج در برخی استان‌ها

    کد خبر :1053567
تکمیل ظرفیت اولویت جدید حج

سازمان حج و زیارت با اعلام اینکه شمار ثبت‌نام‌کنندگان حج تمتع از مرز ۶۴ هزار نفر گذشته است، اولویت‌های دیگری را برای تکمیل ظرفیت فراخواند. هرچند این‌بار ثبت‌نام در تمام استان‌ها امکان‌پذیر نیست و ظرفیت در برخی استان‌ها تکمیل شده است.

بنابر تازه‌ترین فراخوان سازمان حج و زیارت، دارندگان اسناد حج تمتع تا ۳۰ دی‌ماه ۱۳۸۶ در استان‌های کرمان، قزوین، لرستان، یزد، البرز، ایلام، کاشان، فارس، مرکزی و بوشهر می‌توانند برای پیش‌ ثبت‌نام حج ۱۴۰۳ از طریق سامانه https://tamatoreserve.haj.ir اقدام کنند.

همچنین دارندگان اسناد حج تمتع تا ۱۵ دی‌ماه ۱۳۸۶ در استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، خراسان شمالی، قم، تهران، کرمانشاه، همدان و سمنان، امکان پیش‌ثبت‌نام حج تمتع ۱۴۰۳ را دارند.

اولویت ثبت‌نام قطعی حج تمتع ۱۴۰۳ و تعیین کاروان با افرادی است که هزینه علی‌الحساب این سفر را به مبلغ ۱۴۰ میلیون تومان واریز کرده و کد رهگیری دریافت کرده باشند.

سازمان حج و زیارت هنوز هزینه قطعی سفر حج و زیارت را اعلام نکرده است، هرچند طبق تصویب هیأت وزیران، نرخ ارز مورد نیاز برای مخارج حج تمتع سال آینده حدود ۳۹ هزار تومان محاسبه شده است.

حسینی، رئیس سازمان حج و زیارت نیز اعلام کرده است هزینه قطعی این سفر، به‌زودی اعلام می‌شود و کاروان‌بندی زائرانی که پیش ثبت‌نام کرده باشند، از روز یکشنبه ۶ اسفندماه ۱۴۰۲ آغاز می‌شود.

سازمان حج و زیارت که تا کنون دارندگان اسناد حج تمتع تا پایان آذر ۱۳۸۶ و زائرانی را که برای تشرف به حج در سال ۱۳۹۹ نام‌نویسی کرده بودند، ولی به دلیل شرط سنی در حج ۱۴۰۱ نتوانستند اعزام شوند، برای حج ۱۴۰۳ فراخوانده بود، شمار ثبت‌نام‌کنندگان را تا کنون بیش از ۶۴ هزار نفر اعلام و تاکید کرده است که ظرفیت استان‌ها در حال تکمیل است و به محض تکمیل ظرفیت، سامانه رزرو حج غیرفعال خواهد شد.

سهمیه حج ۱۴۰۳ برای ایران حدود ۸۲ هزار و ۵۰۰ نفر اعلام شده است.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام سازمان حج و زیارت، عملیات اعزام کاروان‌های حج تمتع، از اوایل ماه ذی‌القعده (دهه سوم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳) آغاز می‌شود و با پایان ماه ذی‌الحجه و اوایل ماه محرم ۱۴۴۶ (نیمه دوم تیرماه ۱۴۰۳) پایان خواهد یافت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید