تکرار اتهام زنی‌های آمریکا / متیس مدعی شد ایران و روسیه به طالبان کمک می‌کنند

    کد خبر :113649

وزیر دفاع آمریکا حین دیدار از افغانستان، اتهام‌زنی و ادعای مقامات آمریکایی درباره «کمک‌رسانی ایران و روسیه به نیروهای طالبان» را تکرار کرد.
«جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا در اولین سفر خود به آمریکا بعد از تدوین راهبرد جدید «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور درباره آسیای جنوبی، ایران و روسیه را متهم به کمک تسلیحاتی به طالبان کرد.

به گزارش بازتاب، طبق گزارش روزنامه «وال استریت ژورنال» مقام‌های آمریکا ادعا می‌کنند که این حمایت‌ها شامل «مشروعیت بخشی و ارائه کمک‌های نظامی» است.

ژنرال متیس روز چهارشنبه که به همراه «ینس استولتنبرگ» مدیرکل ناتو به کابل سفر کرده بود، با «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان و برخی از فرمانده‌هان ارشد نظامی آمریکا در افغانستان دیدار کرد.

متیس با ادعای تداوم کمک‌های ایران و روسیه به طالبان گفت: «این دو کشور خود از آسیب‌دیدگان اقدام‌های تروریستی هستند و غیر عاقلانه است که بر این باور باشند حمایت از تروریسم در کشور دیگر عواقب منفی ندارد».

آمریکا در هفته جاری از اعزام هزار پانصد نظامی خود برای استقرار و پیوستن به سه هزار نظامی دیگر خود در افغانستان به بهانه حمایت از دولت این کشور و مبارزه با تروریسم و تعلیم و آموزش ارتش افغانستان خبر داده است.

منبع: فارس

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید