تولید انواع قطعات صنعتی فلزی نسوز و فنر در تهران

    کد خبر :1044664

آیا به دنبال دانستن در مورد دنیای بزرگ فنرها و کاربردشان هستید؟ به دنبال سازنده‌ای مطرح که در بازار حرفی برای گفتن دارد؟ جای مناسبی را انتخاب کرده‌اید! در بازار ایران تولید کنندگان مطرح زیادی در حوزه‌ی ساخت انواع فنر فعالیت دارند؛ که کارگاه فنرسازی آسیا جزو بهترین‌ها است.

در ادامه قرار است شما را با کارگاه فنرسازی آسیا و انواع تولیدات فنر،مانند فنر کششی قلاب دار، فنر کوپلینگی، قطعات صنعتی فلزی و فرآورده‌های نسوز فنری آن آشنا کنیم. باعث خوشحالی است، تا پایان این مطلب با ما باشید.

آسیا فنر سازنده انواع فنر صنعتی

رایج‌ترین انواع فنر تولیدی آسیا فنر بر اساس اعمال بار که جزو پرکاربردترین‌ها هستند؛ شامل موارد زیر می‌شود:

1. ساخت انواع فنر فشاری

فنر فشاری کاربرد فراوان و گسترده‌ای در همه صنایع دارد؛ با توجه به نیاز مشتری از فولاد ساخته می‌شود و با قدرت آن رابطه مستقیمی دارد. فنر فشاری در اندازه‌های مختلف، حتی اندازه کوچک و میلی متری نیز ساخته می‌شود. بر اساس نوع کاربرد به انواع زیر تقسیم بندی می‌شود:

♦ فنر فشاری پیچشی

♦ فنرهای مخروطی

♦ فنر بشکه‌ای شکل

♦ فنر اسلحه سازی یا M شکل

2. اولین سازنده فنر کوپلینگ در ایران

فنر کوپلینگ flexible spring coupling، فنری دندانه‌ای شکل، که اولین بار توسط کارگاه فنرسازی آسیا تولید و به بازار ارائه شد. در مدل‌های مختلف طراحی و ساخته می‌شود؛ و در دستگاه‌های انواع کارخانجات و صنایع بزرگ نقش به‌سزایی دارد. ساختار فنر کوپلینگ از جنس کربن استیل است؛ که قابلیت سختی پذیری دارد. البته با توجه به نوع سفارش از نوع فولاد هم تولید می‌گردد.

3. تولید انواع فنر حلزونی

فنر تسمه‌ای که شکل ظاهری آن شبیه به فرم حلزون است؛ اغلب فنر حلزونی نامیده می‌شود و یکی از پرکاربردترین فنرها در صنعت است. در سایزهای کوچک و بزرگ تولید و به بازار ارائه می‌شود. از کاربردی‌ترین موارد استفاده از فنرهای حلزونی یا تسمه‌ای که می‌توان نام برد: اسباب بازی‌های کوکی، فنر قفل، تایمرها، صندلی خودرو، موتورهای الکترونیکی {فنرهای پشت زغالی} و فنرهای گردگیر است.

4. فنر کششی آسیا فنر

فنر کششی Extension springs، اغلب در دو سر آن یک قلاب دارد؛ که اصطلاحا به این فنرها قلابدار می‌گویند. شکل ظاهری آن به‌صورت حلقه‌های به هم چسبیده است که فاصله‌ای ندارند. فنرهای کششی در صنایع مختلف مانند: خودروسازی و کارخانجات صنعتی کاربرد دارند.

5. طراحی فنر پیچشی

فنر پیچشی Torsion spring، یکی دیگر از انواع فنرها است. برای ذخیره و انتقال انرژی چرخشی طراحی شده است. فنرهای پیچشی برخلاف فنر فشاری و کششی که با نیروی فشار و کشش عمل می‌کنند، با نیروی چرخشی کار می‌کنند. فنرهای پیچشی در دو نوع کیپ و گامدار و فنرهای پیچشی دوقلو تولید و به بازار ارائه می‌شوند.

آشنایی با فرآورده‌های نسوز صنعتی مثل انواع واشر

واشرwasher در واقع نوعی حلقه است؛ از جنس فلز یا پلاستیک است و برای تحمل کردن وزن بین پیچ و مهره‌ها و با استانداردهای خاص مورد استفاده قرار می‌گیرند. انواع واشر سیلیکونی نسوز که کاربردهای گوناگونی در انواع پیچ و مهره‌ها و اتصالات دارند؛ عبارتند از:

واشر نسوز گرافیتی: واشر اسپیرال دارای دو قسمت درونی از جنس گرافیت به همراه استیل و قسمت خارجی از جنس فولاد ضد زنگ و یا استنلس استیل بسته به نوع کاربرد است.

واشر سیلیکونی نسوز: واشر سیلیکونی از جنس سیلیکون درجه یک تولید می‌شود. قابلیت تحمل دمای 270 تا 280 درجه سانتیگراد را دارد؛ از دیگر مزایای این نوع واشر انعطاف‌پذیری آن است.

واشر نسوز: واشر تسمه‌ای (رینگ تسمه‌ای) از جنس کربن استیل و در بعضی موارد استنلس استیل (بسته به نوع کاربرد) است. دو سر واشر برش نیم هلالی دارد؛ و در بین دو حلقه خم کوچکی نیز وجود دارد.

واشر نسوز بدون سیم و واشر نسوز سیم دار: واشر نسوز بدون سیم از جنس نسوز است؛ در دو نوع سیم دار و بدون سیم تولید می‌شود. سیم دار آن تا 350 درجه و بدون سیم آن تا 270 درجه حرارت را تحمل می‌کند.

واشر لاستیکی: یکی از انواع واشر است که می‌تواند نسوز و غیرنسوز باشد. از خاصیت انعطاف‌پذیری و مقاومت بالا برخوردارند؛ و از متریال‌های طبیعی، مصنوعی، نیترول، بوتیل و لاستیک سیلیکون در دمایی تا 300 درجه سانتی گراد تولید شده و به بازار ارائه می‌گردد.

واشر استخوانی: واشر استخوانی، این قطعه از جنس فیبرنسوز (استخوانی) تهیه شده است؛ و دمای 400 درجه را متحمل شده و در کارخانجات برق و توانیرو کاربرد دارد.

طراحی و ساخت قطعات صنعتی فلزی

بخش کاملا مهم و جدایی‌ناپذیر از فرایند تولید فنر، ساخت قطعات صنعتی فلزی و سفارش ساخت قطعات فلزی است؛ چرا که سیستم زندگی بشریت به این قطعات فلزی متکی است. بدون آنها، نمی‌توان وسایل مورد نیاز مانند: وسایل الکترونیکی، مکانیکی و … را ساخت. این قطعات مهم و کاربردی شامل موارد زیر می‌شود:

♦ شلنگ صنعتی: این قطعه با توجه به نوع کاربرد و نیاز شرایط به کارگیری در انواع مختلفی تولید می‌شود. از آنها در صنعت، ماشین آلات، صنایع نفت و گاز استفاده می‌کنند.

♦ واشر شیم (واشر استیل): قطعات فلزی صنعتی واشر شیم (واشر استیل)، اصطلاحا به موادی گفته می‌شود که برای پر کردن فضای بین دو قطعه استفاده می‌شود. واشر شیم در دو نوع فولادی و استیل در سایزهای مختلف تولید می‌گردد.

♦ از دیگر قطعات صنعتی فلزی می‌توان به خارفنری از جنس فولادفنر، خار تسمه‌ای و خارفنراستیل اشاره کرد. همچنین قطعات خودرو و قطعات مورد نیاز در ساخت و ساز و دستگاه‌های صنعتی، از سری قطعات پرمصرف فلزی هستند.

سازنده انواع فنر، قطعات صنعتی فلزی و نسوز در تهران

فنرها بخش مهمی از صنایع تولیدی و تجاری هستند. بنابراین باید به دنبال شرکتی برای فنرهای سفارشی خود باشید؛ تا نیاز شما را برآورده کند.

چه به انواع فنر سفارشی نیاز داشته باشید یا به قطعات صنعتی فلزی و نسوز، مجموعه فنرسازی آسیا اینجاست؛ تا به شما عزیزان کمک کند.

گروه صنعتی فنرسازی آسیا مفتخر است؛ که با بیش از 40 سال تجربه در امر مشاوره، طراحی و ساخت انواع فنر (فنر فشاری، فنر پیچشی، فنر حلزونی، فنر کششی)، واشرآلات، قطعات صنعتی، قطعات لاستیکی و ارائه انواع فرآورده‌های نسوز، جزو برترین تولید کنندگان فنر در لاله‌زار تهران است.

همچنین بخش مهندسی ما می‌تواند به شما در طراحی فنر سفارشی کمک کند؛ تا اطمینان حاصل شود که با مشخصات فنر سفارشی مطابقت دارد؛ و بهترین فنر با کیفیت و قیمتی مناسب برای کاربرد شما ساخته شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید