توضیح شرکت نفت دولتی آذربایجان درباره علت انفجار در دریای خزر

    کد خبر :824621
توضیح شرکت نفت دولتی آذربایجان درباره علت انفجار در دریای خزر

شرکت نفت دولتی آذربایجان اعلام کرد که انفجار در سکوی استخراج در کنار پلتفرم «امید» در دریای خزر ممکن است به علت فوران آتشفشان دریایی باشد.

این شرکت اعلام کرد که بر اساس داده‌های اولیه، حادثه انفجار و آتش‌سوزی در سکوهای دریایی خزر در اثر یک فوران آتشفشان گلی دریایی رخ داده است.

به گزارش بی‌بی‌سی، «ابراهیم احمداف» سخنگوی این شرکت نیز گفته است هیچ حادثه ای در میدان های نفت و گاز دریایی رخ نداده است و فعالیت تاسیسات سوکار به حالت طبیعی در حال انجام است.

همزمان، وزارت محیط زیست و مرکز زلزله‌نگاری جمهوری آذربایجان از فوران یک گل فشان به عنوان علت بروز انفجار نام برده‌اند اما توضیحی درباره علت انفجار و آتش سوزی ارائه نشده است.

پیش از این، یک منبع آگاه اعلام کرده بود که سکوی استخراج در بخش آذربایجان در دریای خزر در حال آتش سوزی است و آتش‌سوزی پس از انفجار رخ داده است.

به گزارش ایلنا، در بیانیه شرکت نفت دولتی آذربایجان آمده است: «در سیستم عامل‌های دریایی و تاسیسات صنعتی تحت کنترل این شرکت هیچ تصادفی رخ نداده است، کار به روال معمول ادامه دارد. این احتمال وجود دارد که علت انفجار در دریا فوران آتشفشان دریایی در این منطقه باشد».

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید