توضیحات پلیس درباره بازداشت خشن یک زن به دلیل حجاب در شهرک غرب

    کد خبر :1047987
پلیس بازداشت خشن حجاب

درپی انتشار ویدیویی با عنوان «بازداشت خشن یک زن به دلیل حجاب در شهرک غرب» مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت توضیحاتی را ارائه کرد.

در روزهای اخیر ویدیوی تحت عنوان «بازداشت خشن یک زن به دلیل حجاب در شهرک غرب» در فضای مجازی منتشر شد، موضوعی که واکنش مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ را درپی داشت. این مرکز در توضیح جزئیات این ماجرا گفت:‌ «روز شنبه مورخه ۲۳ دی ماه ۱۴۰۲ عوامل پلیس امنیت عمومی مستقر در میدان صنعت واقع در شهرک غرب؛ یک دستگاه خودرو هیوندا مشکی دارای سابقه توقیفِ فیزیکیِ خودرو به دلیل کشفِ حجاب در مرحله سوم ارسال پیامک را شناسایی و برابر قانون از راننده درخواست شد تا فرایند توقیف خودرو اجرا شود.»

در ادامه این توضیحات پلیس آمده است:‌ « با دستور توقف پلیس و اطلاع راننده‌یِ محترم؛ این شخص در ابتدا از اجرای دستور خودداری کرده که پس از ارائه توضیحات لازم به ایشان مسیر قانونی طی شده و سایرِ اظهاراتِ طرح شدهِ فضای مجازی در این خصوص صحت ندارد.»

نحوه پیگیری پیامک کشف حجاب در خودرو چگونه است؟

مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت در ادامه توضیحاتی را درباره نحوه توقیف خودرو به دلیل کشف حجاب ارائه و اعلام کرد: «‌ فرایند توقیف خودرو در چهارچوب طرحِ عفاف و حجاب در مرحله اول به‌صورت پیامکی و ارشادی است، پیامک ارسال شده در این مرحله برابر لینک ارسالی در متن پیامک قابل اعتراض و رسیدگی است. پیامک مرحله دوم توقیف خودرو بصورت سیستمی انجام شده و منع خدمات شامل خرید و فروش خودرو، خلافی خودرو و… اجرا می‌شود که مدت آن دو هفته است.»

در ادامه این توضیحات آمده است:‌«‌ پیامک مرحله سوم ارجاع مالک خودرو به پلیس+۱۰ برای اعمال قانون و توقیف خودرو به‌صورت فیزیکی است. در این مدت خودرو به مدت یک هفته توقیف است و پس از آن فرایند رفع توقیف انجام می‌شود.»

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام پلیس پایتخت در تمامی این مراحل نیاز به حضور در اماکن پلیس نبوده و مرحله سوم از طریق دفاتر خدماتی پلیس+۱۰ امکان‌پذیر است. همچنین در صورت کشف حجاب توسط سرنشین خودرو پیامک برای مالک خودرو جهت سیر مراحل قانونی ارسال می‌شود.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید