توزیع کتاب‌های درسی در مدارس از ۲۰ شهریور

    کد خبر :840016
توزیع کتاب‌های درسی در مدارس از ۲۰ شهریور

معاون سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: توزیع کتاب‌های درسی دانش آموزان در همه مقاطع تحصیلی از ۲۰ شهریور در مدارس آغاز می‌شود.

محمد علوی تبار با تاکید بر اینکه امسال مشکل کمبود کتاب درسی در هیچ پایه‌ای نخواهیم داشت، اظهارکرد: بیش از ۱۴۶ میلیون جلد کتاب درسی چاپ شده و آماده توزیع است. امسال همه کتاب‌ها در مدارس توزیع می‌شود و هیچ کتابی در کتاب فروشی‌ها فروخته نخواهد شد.

وی افزود: تاکنون ۱۰ میلیون و ۳۵۲ هزار دانش آموز یعنی حدود ۹۵ درصد دانش آموزان میان پایه و یک میلیون و ۷۱۱ هزار دانش آموز پایه‌های اول، هفتم و دهم نیز کتاب‌های درسی خود را به صورت اینترنتی خریداری کرده، اما هنوز ۳ میلیون دانش آموز نسبت به خرید اینترنتی کتاب‌های درسی خود اقدام نکرده‌اند.

معاون سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی بیان داشت: دانش آموزانی که تاکنون کتاب‌های درسی خود را خریداری نکرده‌اند تا ۱۵ شهریور مهلت دارند که با ورود به سامانه IRTEXTBOOK. IR به خرید کتاب درسی خود اقدام کنند.

وی گفت: خرید کتاب درسی نیازمند ثبت نام دانش آموزان در سامانه «پادا» و مشخص شدن مدرسه محل تحصیل آن‌هاست و در صورتی که دانش آموزی در این سامانه ثبت نام نکند موفق به خرید کتاب درسی هم نخواهد شد.

معاون سازمان پژوهش افزود: دانش آموزانی که مدرسه محل تحصیل خود را تغییر داده‌اند تا ۳۱ شهریور فرصت دارند به اصلاح نشانی مدرسه محل تحصیل خود اقدام کنند.

علوی تبار در مصاحبه با صدا و سیما گفت: توزیع کتاب‌های درسی دانش آموزان ایرانی در خارج از کشور نیز آغاز و در برخی کشورها نیز توزیع به طور کامل انجام شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید