تهدید جدید آمریکا علیه ایران در حمایت از دو کشور عربی

    کد خبر :897751
تهدید جدید آمریکا علیه ایران در حمایت از دو کشور عربی

وزرای امور خارجه رژیم صهیونیستی و آمریکا در نشستی خبری ادعاهای خود علیه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران را تکرار کردند.

«یائیر لاپید» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی روز یکشنبه گفت، تل‌آویو و واشنگتن درباره توافق هسته‌ای ایران دچار اختلاف هستند اما به همکاری در این زمینه ادامه می‌دهند.

لاپید در نشست خبری مشترک با «آنتونی بلینکن» همتای آمریکایی خود ادعا کرد: «ایران فقط مشکلی برای اسرائیل نیست بلکه مشکلی برای تمام جهان است. جهان تبدیل شدن ایران به قدرت هسته‌ای را بر نمی‌تابد».

این مقام صهیونیست در ادامه ادعاهای خود گفت: «ما دست به هر اقدامی می‌زنیم تا با تهدید ناشی از برنامه هسته‌ای ایران مقابله کنیم».

او در ادامه گفت:‌ «ایالات متحده به اسرائیل کمک می‌کند تا مردمانش زندگی امن‌تری داشته باشند».

لاپید افزود: «درباره برنامه هسته‌ای ایران با آمریکا دچار اختلافاتی هستیم اما این مسئله مانع از تداوم همکاری ما در این زمینه نخواهد شد».

وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی افزود: «ما حمله روسیه به اوکرین را محکوم کرده و به هر طریق ممکن حاضریم به پناهجویان کمک کنیم».

بلینکن نیز در این نشست خبری گفت، سفر «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا به اروپا قدرت اتحاد ناتو و اوکراین را به نمایش گذاشت.

وزیر امور خارجه آمریکا گفت، بابت «حمله به اوکراین» تحریم‌های بیشتری علیه روسیه وضع خواهد شد و آمریکا در کنار مردم اوکراین خواهد ماند.

او همچنین از همتای صهیونیست خود بابت محکوم کردن درگیری‌ها در اوکراین و میانجی‌گری تل‌آویو برای حل بحران اوکراین قدردانی کرد.

بلینکن مدعی شد: «توافق داریم که باید مانع از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای شویم و در این زمینه همچنان متعهد هستیم».

وزیر امور خارجه آمریکا افزود: «همواره تمام مسائل مروبط به پرونده هسته‌ای ایران را با مقام‌های اسرائیلی هماهنگ می‌کنیم».

او با طرح این ادعا که «ایران در پس حملات حوثی‌ها در امارات متحده و عربستان سعودی است» مدعی شد: «در صورتی که ایران به تهدید متحدانمان در منطقه ادامه دهد به ایستادن در برابر ایران ادامه خواهیم داد».

بلینکن درباره توافقات عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی گفت: «عادی‌سازی‌ها در حال تبدیل شدن به امری طبیعی هستند و در تلاش هستیم کشورهای بیشتری را در توافقات ابراهیم بگنجانیم».

وی همچنین با اشاره به اظهارات روز شنبه بایدن درباره روسیه مدعی شد: «ما راهبرد تغییر رژیم در روسیه یا هیچ کشور دیگری را در دستور کار نداریم».

ادعاهای وزرای امور خارجه رژیم صهیونیستی و آمریکا در حالی مطرح می‌شود که تهران تأکید کرده برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران تماماً صلح آمیز است و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز یکی از سنگین‌ترین رژیم‌های نظارتی را در قبال برنامه هسته‌ای ایران دارد.

آمریکا که در زمان ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» از برجام خارج شده مدعی است قصد دارد به این توافق برگردد اما از رفع تمامی تحریم‌های مرتبط و ارائه تضمین به ایران خودداری کرده است.

«کمال خرازی» رئیس شورای راهبردی روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران امروز (یکشنبه) در نشست دوحه گفت: «توافق هسته‌ای در دسترس است اما حصول آن به عزم سیاسی آمریکا بستگی دارد». او همچنین متذکر شد: «به بازه زمانی نیاز داریم که بتوان رفع تحریم‌ها را مورد راستی‌آزمایی قرار داد».

خرازی تأکید کرد: «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، یک نیروی نظامی ملی است و نمی‌توان آن را به‌صورت سازمان تروریستی طبقه‌بندی کرد».

با این حال «رابرت مالی» سخنران بعدی این نشست اعلام کرد: «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تحریم خواهد ماند زیرا این مسئله‌ای متفاوت از توافق هسته‌ای است».

او در ادامه با اشاره به اینکه تصمیمی برای خروج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از لیست سازمان‌های تروریستی آمریکا گرفته نشده است گفت: «توافق هسته‌ای مسائلی نظیر سیاست‌های منطقه‌ای ایران را در بر نمی‌گیرد».

این مقام آمریکایی گفت: «با کشورهای منطقه همکاری خواهیم داشت تا فارغ از نتیجه مذاکرات وین، تنش‌های موجود [در منطقه] را کاهش دهیم».

مالی گفت نمی‌توان به ایران تضمین داد که دولت بعدی آمریکا ممکن است چه کاری در قبال توافق هسته‌ای انجام دهد.

به گزارش فارس، وی متذکر شد: «با وجود حصول توافق درباره برنامه هسته‌ای ایران، تحریم‌های زیادی پابرجا خواهد ماند. مطمئن نیستم که به حصول این توافق نزدیک باشیم».

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید