تنها ۱۷۰ آزمایشگاه مجوز انجام تست پی سی آر دارند / سیستم ایمنی بدن کمتر از یک هفته نمی‌تواند پاسخ دهد

    کد خبر :730255

سیامک سمیعی مدیرکل آزمایشگاه مرجع سلامت در نشست خبری مجازی با خبرنگاران اظهار داشت:هر چه بتوانیم خدمات آزمایشگاهی را کم کنیم و نتایج را بهبود بخشیم به نفع بیماری کروناست و اقدامات پیشگیرانه بسیار مهم است.

وی ادامه داد: فقط آزمایشگاههای مورد تایید وزارت بهداشت و اینکه طبق دستورالعمل‌های وزارت بهداشت را رعایت می‌کنند، مورد تایید است و باید تعرفه ها را رعایت کنند.موضوع دیگر اینکه از آزمایش سرولوژی برای تعیین تکلیف افراد استفاده می‌شود و این آزمایش واکنش سیستم ایمنی بدن را مشخص می‌کند.

مدیرکل آزمایشگاه مرجع سلامت افزود: کوتاهترین زمانی که سیستم ایمنی بدن می‌تواند پاسخ دهد کمتر از یک هفته نیست و این در همه افراد هم یکی نیست.اگر آزمایش سرولوژی بخواهید از فردی انجام دهید شاید یکماه فرصت بخواهید. افرادی که فرم بدون علامت و کم علامت داشته باشند ممکن است آزمایش سرولوژی آنها منفی باشد و برای تعیین وضعیت این افراد استفاده کنند.

به گزارش دانشجو،سمیعی تاکید کرد: از تست سرولوژی فقط برای بررسی اپیدمیولوژی استفاده می‌کنیم و باید مواظب باشیم مردم به این دل نبند چون در کسانی که حتی آنتی بادی ظاهر می‌شود بعد از چند هفته پایین می‌آید و نشان می‌دهد قابل اطمینان نیست.بیش از 180 آزمایشگاه داریم که داوطلب خدمت هستند که 70 آزمایشگاه خصوصی هستند و 90 آزمایشگاه مربوط به معاونت درمان و یکسری آزمایشگاه برای دستگاه‌های دیگر است و 170 آزمایشگاه مجوز انجام تست پی سی آر دارند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید