تلاش ناکام روسیه برای مهار آتش‌سوزی‌های سیبری

    کد خبر :586162

آتش‌سوزی جنگل‌ها در سیبری پدیده طبیعی رایجی است اما تابستان امسال موج گرما، طوفان‌های خشک و وزش بادهای شدید منجر به وقوع آتش‌سوزی‌هایی به وسعت کشور بلژیک و وضعیتی اضطراری در این منطقه شده است.

دسترسی به بیشتر مناطق درگیر این آتش‌سوزی‌ها با توجه به دور افتاده بودن این مناطق دشوار است و از همین رو در روزهای اخیر بالگردها و هواپیماهای نظامی سرویس‌های اضطراری روسیه در حال آب‌پاشی و تلاش برای مهار این آتش‌سوزی‌ها هستند.

با این حال بیشتر وظیفه مهار این آتش‌سوزی‌ها بر دوش مقامات و جوامع محلی سیبری است به طوری که بسیاری از مردم محلی به صورت داوطلبانه در عملیات مهار آتش‌سوزی‌ها شرکت دارند اما با توجه به منابع محدودی که در اختیار دارند، تاکنون موفق به مهار این آتش‌سوزی‌ها نشده‌اند.

با وجود تلاش بالگردها و هواپیماها برای آبپاشی جنگل‌ها و مهار آتش، بسیاری این نوع از تلاش برای فرونشاندن آتش را بی‌فایده می‌دانند چرا که بسیاری از درختان جنگل‌های سیبری از داخل سوخته و به علت دمای زیاد مستعد آغاز آتش‌سوزی‌های دیگری هستند.

وضعیت اضطراری در سرتاسر منطقه “ایرکوتسک” و سایر مناطق سیبری به دلیل تداوم آتش‌سوزی‌های طبیعی جنگل‌ها هنوز برقرار است. ستون‌های عظیم دود ناشی از این آتش‌سوزی‌ها بسیاری از شهرها و مناطق اطراف این جنگل‌ها را فرا گرفته است.

بارندگی‌هایی که کم و بیش اتفاق می‌افتد، شهرها را به طور موقت از این دودها رهایی می‌بخشد اما پس از مدت کوتاهی این ستون‌های دود ناشی از آتش‌سوزی‌ها دوباره شهرها را فرا می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، تداوم یا مهار این آتش‌سوزی‌ها به شرایط طبیعی بستگی دارد و در صورت ادامه وضعیت خشک آب و هوایی این آتش‌سوزی‌ها نیز ادامه خواهند یافت. بنابراین پیش بینی شده که امکان ادامه آتش‌سوزی‌ها در جنگل‌های سیبری تا بارندگی‌های ماه اکتبر یا بارش اولین برف وجود دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید