تلاش می‌کنیم رقابت‌های لیگ شطرنج سال 98 یک‌طرفه نباشد

  • ورزشی
  • دوشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۹:۲۳
    کد خبر :524343
لیگ شطرنج

رئیس فدراسیون شطرنج ایران گفت: تلاش می‌کنیم مسابقات لیگ برتر سال 98 یک‌طرفه نباشد و بهتر و کامل‌تر برگزار شود.

به گزارش برنا؛ مراسم اختتامیه هفدهمین دوره مسابقات لیگ برتر باشگاه‌های کشور جام اندیشمندان شطرنج روز جمعه 30 فروردین ماه برگزار شد.

مهرداد پهلوان‌زاده، رئیس فدراسیون شطرنج، در گفتگو با برنا درخصوص این دوره از رقابت‌ها بیان کرد: مسابقات لیگ برتر شطرنج سال 97 که به دلیل حجم زیاد مسابقات در ماه‌های پایانی سال 97 در فروردین سال 98 برگزار شد، به خوبی به پایان رسید. در این دوره تیم‌ها ریزش نداشتند و رقابت‌ها تا هفته پایانی بسیار خوب و منسجم ادامه پیدا کرد. یکی از مشکلات موجود در این لیگ، برتری تیم سایپا نسبت به دیگر تیم‌ها بود و سایپا از نظر ترکیب شطرنج‌بازان، بسیار قوی‌تر ظاهر شد، این موضوع باعث شد بازی‌ها یک طرفه باشد.

وی افزود: مراسم اختامیه لیگ برتر با حضور عبدالحمید احمدی، معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، به خوبی برگزار شد. امیدوارم در مسابقات سال 98 با جذب تیم‌های جدید این مشکلات برطرف شود. هدف ما این است که دوره بعدی لیگ‌های شطرنج بهتر و کامل‌تر برگزار شود.

پهلوان‌زاده عنوان کرد: تیم سایپا مدیریت بسیار خوبی دارد و شطرنج‌بازان قوی‌تری را هم جذب کرده است، این تیم بسیار حرفه‌ای عمل می‌کند و باعث موفقیت سایپا در چند دوره از لیگ‌های شطرنج شده است. در سال 96 تیم دانشگاه آزاد هرمزگان بسیار قوی ظاهر شد و توانست قهرمان مسابقات شود، اما در دوره‌های قبل تیم سایپا جایگاه نخست لیگ را کسب می‌کرد. قهرمان شدن یک تیم در چند دوره از مسابقات بد نیست اما بازی‌های یک طرفه جذابیت مسابقات لیگ را کم می‌کند. تلاش می‌کنیم که مسابقات سال 98 به صورت یک طرفه نباشد.

رئیس فدراسیون شطرنج اظهار داشت: اکثر تیم‌های شرکت کننده، بسیار خوب بودند و نفرات قوی داشتند. شطرنج‌بازان تیم ذوب آهن اصفهان خوب بازی کردند و بیشتر آن‌ها بازیکنان جوان بودند، تیم دانشگاه چرخ نیلوفری تبریز هم در این دوره از رقابت‌ها از بازیکنان خوب بومی تبریزی استفاده کرده بود. اما اختلاف سطح بازیکنان تیم سایپا با دیگر شطرنج‌بازان بسیار زیاد بود و بازیکنان تیم سایپا، همه نفرات برتر و قوی کشور بودند.

وی گفت: متاسفانه تیم‌های مثل تیم دنیای فلز رشت، تیم دریا برج از بخش خصوصی و تیم‌های سایپا، ذوب‌آهن و دانشگاه آزاد نیمه خصوصی نیمه دولتی بودند و تیم هیات‌های شطرنج استان همدان و لرستان از بخش دولتی هستند. با یک نگاه کلی به تیم‌ها به خوبی می‌توان جای خالی بخش‌ خصوصی را می‌توان به شدت در لیگ شطرنج احساس کرد. خود لیگ هم اسپانسر نداشت اما امیدوارم برای دوره بعدی مسابقات بتوانیم اسپانسر بگیریم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید