تعویق توافق آتش‌بس و تبادل اسرا با حماس

    کد خبر :1034815
تعویق توافق آتش‌بس و تبادل اسرا با حماس

یک مقام ارشد صهیونیستی می‌گوید توافق تبادل اسرا بین رژیم صهیونیستی و جنبش حماس که در ابتدا قرار بود از صبح امروز (پنجشنبه) آغاز شود، تا روز جمعه به تعویق خواهد افتاد.

جنبش حماس روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: بعد از مذاکرات سخت ‌و پیچیده که روزهای زیادی زمان برد به یاری خداوند و تلاش‌های گسترده قطری و مصری به توافق آتش بس انسانی (آتش بس موقت) به مدت چهار روز دست یافتیم.

طبق گزارش راشا تودی، «تزاخی هانگبی» رئیس شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای از تاخیر در این توافق خبر داد و تاکید کرد که مذاکرات همچنان ادامه دارد و قرار است توافق نهایی شود.

وی افزود: تماس‌ها برای آزادی گروگان‌ها (اسرای صهیونیستی) در حال پیشروی است و دائما ادامه دارد. آغاز این توافق بین دو طرف از پیش از روز جمعه آغاز نخواهد شد.

همچنین روزنامه هاآرتص به نقل از یک مقام صهیونیستی ناشناس نوشت: توقف چهار روزه عملیات نظامی اسرائیل نیز به تعویق خواهد افتاد و نشان می‌دهد که حملات هوایی و زمینی در غزه تا زمان اجرای رسمی توافق ادامه خواهد یافت.

آدرین واتسون، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفت: این تاخیر یک روزه نشان‌دهنده در خطر بودن توافق نیست و بلکه با این توافق موافقت شده و همچنان پابرجا می‌ماند.

به گزارش ایسنا، مشاور امنیت ملی آمریکا نیز گفت: زمان تعیین شده‌ای برای آتش‌بس در غزه مشخص نشده و قطر آغاز آتش‌بس را اعلام می‌کند اما انتظار داریم طی ۲۴ ساعت آینده درگیری‌ها متوقف شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید