تعویض خودرو برای مربیان رانندگی غیرممکن شده است

    کد خبر :746543

طبق مصوبه هیئت وزیران، آموزشگاه‌های رانندگی موظف به تعویض خودرو‌ها در هر پنج سال هستند و با شرایط موجود، امکان عملی کردن این تعهد، سخت و غیر ممکن شده است.
در هیمن ارتباط آقای فرهاد حقیقی، رئیس هیئت مدیره کانون آموزشگاه‌های رانندگی کشور در گفتگوی تلفنی با برنامه پارک شهر رادیو تهران درباره تعویض خودرو توسط مربیان رانندگی گفت: صنف آموزشگاه‌های رانندگی فراموش شده است و جایی در ذهن مسئولان دولتی ندارند. آموزش رانندگی، زیرساخت فرهنگ رانندگی و ترافیک است که این وظیفه بر عهده آموزشگاه‌های رانندگی گذارده شده و به دنبال آن ۴۰هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد شده است.
وی با اشاره به آیین نامه اجرایی هیات وزیران اظهار داشت: خودرو باید با شرایط ویژه‌ای برای ارائه خدمات به متقاضیان آماده شود و بایستی هر پنج سال یک بار تعویض شود؛ اما با وجود تلاش و نامه نگاری‌های متعدد، حتی توسط ریاست جمهوری به خودرو‌سازان از جمله سایپا جهت نوسازی ناوگان ها، هیچگونه پاسخی دریافت نشده و شفا‌ها اعلام شده است که خودروسازی‌ها توانایی انجام تعهد خود را ندارند.
حقیقی با اشاره به سهمیه خورو برای این صنف گفت: در سال‌های گذشته ما نمایندگی و سهمیه خودرو داشتیم که از این طریق، صنف نیز مشمول سود می‌شد؛ اما امسال امکان فراهم کردن این شرایط موجود نیست و حداقل کاری که در حق مربیان رانندگی که از یارانه دولتی و بیمه برخوردار نیستند می‌توان انجام داد، ارائه خودرو و دریافت بدون نوبت آن است، در غیر این صورت تعویض خودرو برای مربیان رانندگی غیرممکن است.
به گزارش صدا و سیما؛رئیس هیئت مدیره کانون آموزشگاه‌های رانندگی افزود: خودروسازان در جواب ما گفتند ما قادر به انجام تعهدات خودمان نیستیم. نامه‌های ارسال شده هم بایگانی شده اند و ما هیچ پاسخی دریافت نکرده ایم. از طرفی هم به دلیل اینکه مربیان قادر به تعویض خودرو نیستند و به دلیل رعایت نکردن مقررات پلیس راهور دچار مشکل می‌شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید