تسویه بدهی بیمه تکمیلی بازنشستگان/ رایزنی برای پرداخت بدهی دولت

  • اجتماعی
  • یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۲:۲۲
    کد خبر :285419

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از تسویه بدهی مربوط به بیمه تکمیلی بازنشستگان خبر داد و گفت: در حال رایزنی و پیگیری برای اجرایی شدن پرداخت بخشی از مطالبات تامین اجتماعی از دولت هستیم.

سیدتقی نوربخش در مورد بدهی به بیمه آتیه سازان حافظ افزود: بیمه تکمیلی بازنشستگان توسط کانون عالی بازنشستگان انجام می شود و سازمان تامین اجتماعی نیز بخشی از اعتبار آن را تقبل و به بازنشستگان کمک می کند.

وی گفت: در ابتدای سال جاری مبلغی از هزینه های بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان تامین اجتماعی را که به بیمه آتیه سازان حافظ بدهکار بودیم را تسویه کردیم و در حال حاضر مشکلی در این خصوص وجود ندارد البته در سال قبل نیز خدمات در بخشهای تکمیل درمان به این افراد به طور کامل ارائه شد و خللی وجود نداشت.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی همچنین در مورد پرداخت بخشی از بدهی های دولت نیز گفت: براساس رایزنی و پیگیری های انجام شده با وزارت اقتصاد و سازمان مدیریت و برنامه ریزی و همچنین بانک مرکزی بدنبال این هستیم که بتوانیم بندهای قانونی بودجه ۹۷ را اجرایی کنیم که امیدواریم خرداد ماه عملیاتی شود.

به گفته وی ، بخشی از مطالبات در قالب تهاتر ، بخشی اوراق و بخشی نیز بصورت پرداخت نقدی انجام خواهد شد و در مجموع قرار است ۵۰ هزار میلیارد تومان از بدهی های سازمان پرداخت شود.

نوربخش در مورد افزایش حقوق بازنشستگان نیز در سال جاری گفت: در سال گذشته ۵۲ هزار میلیارد تومان برای مستمری بازنشستگان هزینه شد که امسال با افزایش های اعمال شده ۶۱ هزار میلیارد تومان مستمری پرداخت خواهیم کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید