ترمز نخستین بیمارستان هوایی ایران کشیده شد

    کد خبر :29136

رئیس جمعیت هلال احمر درباره سرنوشت نخستین بیمارستان هوایی کشور توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم، حدود 570 روز پیش بود که رئیس جمعیت هلال احمر در نشست مشترک با سفرای ایران در سراسر دنیا عنوان کرده بود که قرار است هواپیماهای در اختیار این جمعیت قرار دهد تا برای نخستین بار در دنیا به یک بیمارستان هوایی تبدیل و تجهیز کنیم.

در این رابطه سید امیر محسن ضیایی – رئیس جمعیت هلال احمر درباره سرنوشت تجهیز نخستین هواپیمای بیمارستانی کشور به تسنیم عنوان کرد: قرار بود هواپیماهایی در اختیار هلال احمر قرار گیرد ولی باید 4 موتور این هواپیماها تعویض می‌شدند.

رئیس جمعیت هلال احمر ادامه داد: البته شرکت ماهان این هواپیماها را در اختیار جمعیت هلال احمر قرار می‌دهد ولی هزینه تعویض موتورهای آن بسیار بالا است.

ضیایی عنوان کرد: هم اکنون منابع هلال احمر محدود است و اولویت‌های ما نیز اینگونه نیست که به این مقوله بپردازیم ولی هر زمان که شرایط امکانپذیر بود، این دو هواپیما در اختیار ما قرار خواهد گرفت.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور درباره کاربری این دو هواپیما بیان کرد: یکی از این هواپیماها ترابری و دیگری بیمارستان هوایی است.

گفتنی است، آبان ماه سال 94 بود که امیر محسن ضیایی – رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به ارسال کمک‌های امدادی از طریق هوایی به کشورهای نیازمند در زمان وقوع حوادث عنوان کرده بود: «ارسال محموله‌های امدادی برای هلال احمر بسیار هزینه بر است که در این خصوص مقرر شده است هواپیمایی ماهان هواپیمایی در اختیار هلال احمر قرار دهد» «بنا داریم این هواپیما را به یک بیمارستان هوایی تبدیل کنیم، این نخستین‌بار است در دنیا که چنین امکانی به وجود می‌آید که قبل از ارائه هر خدماتی در زمان بحران می‌توانیم خدمات درمانی خود را به آسیب دیدگان و مجروحانی که به امدادرسانی نیاز دارند، ‌ارائه دهیم».« تصمیم داریم جمعیت هلال احمر ایران را به یک جمعیت چابک و هوشمند و دانش بنیان تبدیل کنیم که با کشورهایی که تجربه بالایی در این زمینه دارند همکاری ویژه ای خواهیم داشت».

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید