ترامپ: دستور دادم طرح اعمال یکصد میلیارد دلار دیگر تعرفه بر کالاهای چینی بررسی شود

    کد خبر :255773

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا گفت به مقام های دولت دستور داده است تا طرح اعمال یکصد میلیارد دلار دیگر تعرفه بر کالاهای چینی را بررسی کنند.

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، ترامپ روز پنجشنبه به وقت محلی گفت که این طرح در پاسخ به «اقدام تلافی جویانه» چین برای بستن تعرفه بر کالاهای آمریکایی بررسی می شود.
ترامپ اظهار داشت، نماینده تجاری آمریکا اعلام کرده که چین مکررا حق مالکیت معنوی آمریکایی ها را «به طرز ناعادلانه» به دست آورده است.
آمریکا ماه گذشته میلادی تصمیم گرفت با وجود اعتراضات جهانی، بر واردات فولاد از برخی از کشورها از جمله چین 25 درصد و بر واردات آلومینیوم نیز 10 درصد تعرفه اعمال کند.
به دنبال این اقدام آمریکا، وزارت بازرگانی چین نیز اعلام کرد که بر 128 قلم کالای وارداتی از آمریکا از جمله گوشت خوک و میوه ها تعرفه اعمال کرده است.
به دنبال آن، دفتر نمایندگی تجاری آمریکا موسوم به (USTR) نیز در ادامه جنگ تجاری با چین، فهرست جدید خود برای اعمال تعرفه بر روی 1300 کالای وارداتی دیگر از چین از جمله کالاهای صنعت هوافضا، تکنولوژی های ارتباطی و اطلاعاتی، محصولات رباتیک و ماشین آلات به ارزش 50 میلیارد دلار را منتشر کرد.
چین نیز مجددا مقابله به مثل کرد و در اقدامی مشابه بر لیست جدیدی از محصولات وارداتی آمریکا از جمله سویا، خودرو و محصولات شیمیایی، تعرفه اعمال کرد.
ترامپ، چین را به سرقت مالکیت معنوی آمریکا متهم کرده و از کسری تراز تجاری در برابر چینی ها ابراز ناخرسندی کرده است.
چین می گوید مازاد تجاری 275 میلیارد دلاری در برابر آمریکا دارد ولی آمار واشنگتن رقم 375 میلیارد دلار را ثبت کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید