ترامپ خطاب به پوتین:خروج آمریکا از سوریه مشروط به خروج ایران است!

    کد خبر :333159

یک رسانه انگلیسی می‎گوید در جریان نشست هلسینکی، ترامپ به همتای روس گفته مادامیکه ایرانی‎ها در سوریه بمانند، برنامه‎ای برای خروج نظامیان آمریکا از سوریه وجود ندارد.

به گزارش مهر، روزنامه «تایمز» انگلیس می‎گوید دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در نشستی که چندی پیش در هلسینکی فنلاند با ولادیمیر پوتین همتای روس خود داشت، مدعی شد: ایالات متحده تا زمانیکه ایرانی‎ها در سوریه هستند، نظامیانش را از این کشور خارج نخواهد کرد.

این رسانه انگلیسی در ادامه نوشت: ترامپ از همتای روس خواست با دور نگه داشتن نیروهای ایران از مرز اسرائیل(فلسطین اشغالی) به کاهش نفوذ ایران در سوریه کمک کند حال‌آنکه هدف نهایی خروج همه نیروهای ایرانی است!

پیشتر نیز جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید با طرح ادعایی مشابه گفته بود مادامیکه ایرانی‎ها در خاک سوریه هستند، نظامیان آمریکایی این کشور را ترک نخواهند کرد.

گفتنی است ادعای اخیر ترامپ در تضاد آشکار با اظهاراتی است که در ماه میلادی مارس به زبان آورد و گویای تمایل وی برای خروج هرچه سریعتر نیروهای آمریکایی از خاک سوریه بود.

در آن زمان، وی توفیق در شکست داعش را به آمریکا نسبت داد و گفت از این پس دیگران باید مسئولیت اوضاع سوریه را به عهده بگیرند.

این درحالی است که ایران به دعوت دولت قانونی دمشق و در قالب مستشاری به سوریه رفته حال‌آنکه حضور نیروهای آمریکا در این کشور با توسل به زور بوده و هیچ توجیهی ندارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید