رئیس جمهور مکزیک:

ترامپ به جای ما تولید نفت آمریکا را کاهش می دهد

    کد خبر :705394

به نقل از وزارت نفت، آن درس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس‌جمهوری مکزیک روز جمعه (۲۲ فروردین‌ماه) درباره گفتگوی تلفنی خود با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد: با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا برای کاهش تولید نفت به توافق رسیده‌ایم.

وی اضافه کرد: مکزیک تولید روزانه نفت خود را ۱۰۰ هزار بشکه کاهش می‌دهد و قرار شده است ایالات متحده آمریکا نیز برای جبران سهم مکزیک روزانه تا ۲۵۰ هزار بشکه اضافه‌تر از تولید نفت خود بکاهد.

رئیس جمهور مکزیک افزود: وقتی به ترامپ گفتم که توان ما برای کاهش عرضه، تنها ۱۰۰ هزار بشکه است و ما کاری بیشتر از این نمی‌توانیم انجام دهیم، بسیار سخاوتمندانه به من گفت آن‌ها کمک می‌کنند و تولید روزانه ۲۵۰ هزار بشکه نفت را کاهش می‌دهند. بنابراین برای این موضوع از او تشکر می‌کنم.

به گزارش مهر،وی ادامه داد: اوپک و متحدانش موسوم به اوپک پلاس در نشست روز پنجشنبه (۲۱ فروردین‌ماه) از طریق وبینار بر سر کاهش تولید روزانه ۱۰ میلیون بشکه در ماه‌های مه و ژوئن ۲۰۲۰ توافق کردند.

به گفته این مقام مکزیکی همه تولیدکنندگان عضو و غیرعضو اوپک حاضر در توافق‌نامه همکاری (۲۲ کشور) به استثنای مکزیک در نشست فوق‌العاده بیش از ۱۰ ساعته وزیران نفت و انرژی اوپک درباره موارد یادشده به توافق رسیدند، در نتیجه این توافق مشروط به رضایت مکزیک است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید