ترامپ:کره شمالی کشور بزرگ اقتصادی می شود

    کد خبر :290666

رئیس جمهوری آمریکا با تائید ورود هیات دیپلماتیک کاخ سفید به پیونگ یانگ برای مهیا کردن مقدمات دیدار سران دو کشور گفت که کره شمالی روزی کشور بزرگ اقتصادی می شود.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که پیشتر دیدارش با رهبر کره شمالی را لغو کرده بود، ورود هیات دیپلماتیک کاخ سفید به این کشور را تائید کرد.
ترامپ در پیامی توئیتری نوشت: تیم ایالات متحده برای هماهنگی دیدار میان کیم جونگ اون و من به کره شمالی رسیده است.واقعا باور دارم که کره شمالی استعداد درخشانی دارد و روزی کشور اقتصادی و مالی بزرگی می شود.
ترامپ افزود: کیم جونگ اون در این باره با من موافق است. (ملاقات) روی خواهد داد.
پیشتر خبرگزاری یونهاپ اعلام کرده بود ‘سونگ کیم’ سفیر پیشین آمریکا در کره جنوبی و مذاکره کننده هسته ای سابق این کشور در راس هیاتی به کره شمالی وارد شد.
تیم ایالات متحده همچنین شامل ‘آلیسون هوکر’ مدیر امور کره شمالی در کاخ سفید و ‘راندال شریور’ دستیار وزیر دفاع در حوزه شرق آسیا است.
ورود این تیم آمریکایی به کره شمالی، یک روز پس از آن انجام شد که ‘ مون جائه این’ رئیس جمهوری کره جنوبی و رهبر کره شمالی دومین نشست سران را در روستای مرزی ‘پانمونجوم’ انجام دادند.
دیدار رهبران کره شمالی و آمریکا قرار بود 12 ژوئن در سنگاپور برگزار شود اما ترامپ در نامه ای به اون با اشاره به آنچه که «خصومت آشکار» در موضع‌گیری‌های اخیر پیونگ یانگ خواند، نوشت که از دیدگاه او «اکنون زمان مناسبی برای برگزاری این دیدار نیست».
پس از لغو دیدار سران، معاون وزیر امور خارجه کره شمالی با صدور بیانیه‌ای با ادبیات آشتی‌جویانه، گفت که پیونگ یانگ همچنان مایل به «نشست چهره به چهره با آمریکا و حل و فصل مسائل و اختلافات موجود» است.
رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه در واکنش به این بیانیه، آن را اقدامی «خوب» خواند و گفت که واشنگتن همچنان مشغول گفت وگو با مقام‌های کره شمالی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید